Ford vyrábí tento model v Turecku ve spolupráci s automobilkou Otosan. Ford se léty výroby tranzitů v této zemi poučil a dokáže si pohlídat kvalitu a funkčnost každého dílu. Takže ani menší bratr velkého trasitu nemá zrovna moc chyb.

V bazarech je tohle auto spíš výjimkou. Protože se nevyrábí moc dlouho, na trhu ještě většina vozů plní svou funkci u prvního majitele. Ani náš testovaný vůz neměl zrovna moc najeto a jeho ročník výroby (2004) prozrazoval, že ani technických závad zde moc nebude. Takže ani moc informací o tomto autě není. Ale vzhledem k tomu, že dost komponentů connect sdílí s velkým transitem, lze poznatky i takto zobecnit.

Názor odborníka
Transit Connect doplnil mezeru, kterou Ford měl dlouhou dobu po skončení výroby Escort Van. Connect je ale na úplně novém podvozku a jako ojetý je velmi žádaný. Nájezd 200 tisíc kilometrů z něj rozhodně neudělá odepsaný vrak. Stačí vyměnit jen základní části podléhající běžnému opotřebení. S motorovými jednotkami 1.8 TDCi patří k nejlepším ve třídě a příliš nepocítí větší zatížení. Cítíte se v něm jako v osobním voze. Interiér má velmi solidní zpracování a bohaté výbavy. Velkou výhodou je u plechového VAN dobře navržený nákladový prostor s kolmými stěnami, kam se dá pohodlně naložit i celá paleta zboží. (Pro delší verzi platí dvě palety). Pro přepravu osob je určen model Tournero v několika verzích.
Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA

"Tranzity vždycky trpěly na korozi. jak to bude u tohoto malého vozu ještě nevíme, ale jestli se vyrábí tam co velká dodávka, tak to bude asi stejné," řekl Pavel Janovský, vedoucí nákupu Auto Esa. Zásadní výhody vozu však zůstávají, ať je skříň jaká chce. Především je to vynikající obestavěný prostor a vysoká funkčnost vozu. To se vozu vyplácí co do prodejů, avšak nevyplácí co do techniky. "Mnoho lidí totiž naloží do auta tolik, co se do něj vejde na objem, ale nekouká na zatížení," dodal Pavel Janovský. "Pak dostávají ´zabrat´ zadní listové pružiny a praskají."

Při nákupu vozu tak především prohlédněte právě zadní listová půleliptická pera a jejich celistvost. Jejich výměna může přijít na pár tisíc korun.

To, jestli byl vůz přeložený ale je také poznat na čelních sklech. Karoserie vozu se totiž pak chová zcela jinak a přední skla začínají praskat.

Pozor na podvozek

Podvozek u vozu není tak tuhý jako u velkého bratra. To bylo zřetelně poznat i u tohoto vozu, který i přes nízký počet najetých kilometrů (63 191 km) měl utrženou stabilizační tyčku na přední nápravě. Automobil tak je dobré prohlédnou i s baterkou v temnějších koutech podvozku, kde se může projevit nějaká závada.

Motory automobilu jsou tradiční držáky. Dokáží najet bez problémů 300 000 km.

:. Pozor si dejte i na zadní nápravě na vodící tyčky. Také zkontrolujte listové pružiny, jestli nejsou prasklé. (obr. vlevo) Na přední nápravě už vodící tyčka utržená byla.(Foto: NOVINKY/Jan Čech. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Bohužel se najdou i kusy, které trpí na turbodmychadla a vstřikovače. Motor by tak při nastartování měl běžet rovnoměrně a při prošlápnutí plynu by jeho otáčky měly plynule stoupat k omezovači. Pokud uslyšíte příliš hlučný jekot turba, motor bude mít v některých otáčkách nevyvážené chvění a od motoru půjde drncání do silentbloků, auto má už asi najeto víc, než by bylo pro tyto součásti zdrávo.

Ford Transit Connect 1.8 TDCi, najeto 63 191 km, r.v. 2004
Motor R4 TDCI
Výkon (kW při ot./min) 66/4000
Toč. moment (N.m při ot./min) 220/1750
Max. rychlost (km/h) 146
Zrychlení 0-100 km/h (s) 18,5
Komb. spotřeba (l na 100 km) 6,3
Rozměry (m) 4,38 x 1,80 x 1,81
Obj. zavazadelníku (l) 2700
Cena 309 281 bez DPH

Článek byl připraven ve spolupráci se společností Autocentrum ESA.