Hlavní obsah

Test Renaultu Laguna Grandtour 2.0GT: kočár s turbem

Novinky, Ondřej Grym

Zdání a první dojem může klamat a v případě faceliftované laguny ve verzi kombi, to platí dvojnásob. Pod rádoby usedlou, avšak nikoli nudnou kapotáží, se totiž skrývá dvoulitrový ďábel, jenž si k vyššímu výkonu pomáhá turbem.

Článek

Inovovaná laguna, které vývojáři Renaultu ubrali pořádnou porci převislé kůže a přidali tak na její dynamičnosti, umí upoutat zraky kolemjdoucích. Vozidlo totiž dostalo novou agresivnější příď, přibylo také několik prolisů, jenž přispívají k oživení exteriéru.

Sportovní GT verze je navíc vyšperkována litými osmnáctipalcovými koly, nechybí chromované lišty posouvají vzhled kombíku opět do vyšších pater či masivní zadní nárazník a zakulacené mlhovky, které dravě vykukují z přední masky.

Kočár a dvě stě koníků k tomu

Nabaženi vzhledem už toužíme usednout do "kočáru". To je totiž to pravé přirovnání, které leckoho ihned po vstupu do vozidla napadne. Začínáte si doslova lebedit na sportovních sedačkách potažených kůží, kdy tělo ochotně drží boční linie sedáků. Dojem z kvalitní dílenské práce umocňuje propracovaná přístrojová deska, kožené čalounění kam oko pohlédne (jen verze GT, jinak se musíme spokojit s plasty). Velmi jsme se sžili s řadicí pákou s kovovou hlavicí, která v létě, kdy jsme vůz proháněli po suchých asfaltkách, příjemně studila.

Vše korunuje silný čtyřramenný sportovní volant, který je pro lagunu pod bičem turba to pravé ořechové. Mezi perličkami, avšak již za poměrně bolestné příplatky, jenž se usadily na přístrojové desce, se blýská navigační systém Carminat. Dominantní středová konzole poskytla dostatek prostoru pro šaltpáku, ale také pro multifunkční ovladač, jímž je úkolován počítačový subsystém automobilu.

Bohužel se Renault bůhvíproč rozhodl, že zcela vypustí klasickou ruční brzdu. Nahradila ji elektronická verze, která brzdí automaticky, když laguně vypnete motor či za její madlo nedaleko levých předních dveří zatáhnete. Pro jistotu. Přece jen věřte elektronickému mozku, když auto visí z kopce...  

Pozor na těžkou nohu

Dvoulitrový přeplňovaný benzínový čtyřválec pod taktovkou turba dodává jinak ladné a mírumilovné laguně tu správnou porci adrenalinu. Jeho výkon je na vozovku pečlivě dávkován přes přední nápravu, o regulaci rychlosti se stará výborný brzdný systém. Motor se projevuje tichým kultivovaným chodem s masivním zátahem od 3000 otáček, kdy se jednotka budí z "letargie" a cestující se boří do sedáků.

Nástup turba je u nové laguny velice jasně patrný a spolehlivě rozeznatelný. Kdo má rád dynamickou jízdu, ten si s kombíkem užije do sytosti. Ovšem pozor na spotřebu. Těžká noha na plynu si vybere svou daň a spotřeba 14 litrů benzínu na 100 km nebude raritou. Ale i s turbem je možné jezdit úsporněji, o čemž svědčí kombinovaná spořeba, která se v našem případě nepřesáhla 10,5 litru na 100 km.     

Testovaný motor se 150kW, který obsahovala GT verze, již v nabídce Renaultu není. Nahradil jej slabší 125kW kolega, který sice nabízí o něco menší výkon, ovšem příznivější spotřebu.

Zatáčky řežu, nenakláním se

Nízkoprofilová 18" kola k turbolaguně pasují. Ve spojení se středně naladěným podvozkem vozidlo ani při rychlém průjezdu zatáček nemá snahu příliš se naklánět či sjíždět ze zamýšlené stopy. Kombík si také dobře rozumí s nerovnostmi na cestě - nerozladí jej ani větší výtluky, ty menší z nich řidič téměř nezaznamená.

Peněženko, nemusíš se otřásat tolik

Výborné jízdní vlastnosti, propracovaný interiér, líbivý vzhled, silný motor - to vše jsou věci, které by měly cenu laguny druhé generace zvednout o pořádný kus výše. Slabší verze vozidla se 125kW motorem a s nejvyšší výbavou (Executive) se nabízí za 792 900. V současnosti ji však v rámci akční nabídky seženete za velmi slušných 588 462,- Kč, čímž může Renault poněkud zamíchat s konkurencí. Tu tvoří například šestiválec Opel Vectra GTS 3,2 za 855 000 či Honda Accord 2,4i ve verzi Executive s cenou 859 000 Kč.

Technické údaje
Renault Laguna Grandtour 2.0 T
Motor
Zdvihový objem1998 ccm
Max. výkon125 kW
Max. točivý moment270 N.m
Spotřeba (l na 100 km)
Město11,7
Mimo město6,6
Kombinace8,5
Výkony
Max. rychlost220 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod8,6 s
Převodovka
mechanická šestistupňová
Rozměry a objemy
Délka4695 mm
Šířka1772 mm
Výška1443 mm
Rozvor2748 mm
Objem zavazadelníku475 l
Provozní hmotnost1430 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky5/5
Ochrana chodců2/4
Ceny
Základní cena vybavení Executive/ *po akční slevě792 900 Kč/588 462 Kč*

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám