Hlavní obsah

Test Peugeotu 5008 2.0 HDI: velké auto za slušné peníze, ale jízdně nezajímavé

Novinky, Martin Žemlička

Peugeot 5008 je na trhu už od roku 2010, dá se tedy předpokládat, že v nejbližší době výrobce představí facelift. Co nabídne tento velkoprostorový matador v sedmimístné konfiguraci, jsme v krátkém testu zjišťovali s verzí vybavenou stopadesátikoňovým turbodieselem.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Peugeot 5008 2.0 HDI

Článek

V černé barvě to Peugeotu 5008 moc nesluší, nevyniknou tak jeho vcelku pohledné tvary s výraznou přední maskou, velkým čelním oknem nebo kolmou zádí. Co je ale důležité, nedostatkem prostoru tenhle rodinný model netrpí a díky krabicovitému tvaru je to jeho patrně největší přednost.

Kdo chce, může si koupit i sedmimístnou verzi. V zadní části jsou dvě malé sedačky, které se jednoduchým pohybem vyklopí. Vzhledem k tomu, že sedadla druhé řady jsou posuvná či sklopná (manipulace by ale mohla být jednodušší), lze nouzově odvézt až sedm lidí, byť samozřejmě třetí řada má malé sedačky a místa tady opravdu není nazbyt. A nutné je v sedmimístné konfiguraci počítat i s miniaturním prostorem pro zavazadla.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Peugeot 5008 2.0 HDI

Interiéru, jak již bylo řečeno, nechybí variabilita, potěší i dobře přístupný zavazadlový prostor se základní velikostí 679 litrů. Po sklopení druhé, respektive třetí řady sedadel lze z Peugeotu 5008 vytvořit malý „náklaďáček“ s rovnou podlahou a velikostí až 1754 litrů.

Stáří je znát zejména uvnitř

Na interiéru je už znát stáří, některé plasty navíc působí velmi laciným dojmem a oranžové podsvícení i nabídnutá grafika palubních displejů mají také svá nejlepší léta za sebou. Drobností, kterou konkurenti umí vyřešit lépe, je nutnost nádrž postaru odemykat klíčem.

Potěší rozměrná schránka mezi řidičem a spolujezdcem, stejně jako nastavitelné loketní opěrky. Nechybí ani odkládací prostory na drobnosti (vpředu, vzadu jich moc není) a lahve s pitím; v druhé řadě mají cestující standardně k dispozici „letecké“ výklopní stolečky.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Peugeot 5008 2.0 HDI

Zkoušený motor 2.0 HDI o výkonu 110 kW, nebo chce-li postaru 150 koní, je pro 5008 asi nejlepší volbou. Zhruba od 2000 otáček se dočkáte výrazného zátahu, kdy se naplno projeví jeho 340 Nm.

Při jízdě v rámci rychlostních průměrů očekávejte s odběrem do sedmi litrů nafty na sto ujetých kilometrů.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Peugeot 5008 2.0 HDI

K tomuto motoru lze mít šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku. Varianta s přímým řazením sice neoplývá nejpřesnějším nebo mechanicky nejvytříbenějším chodem, svou úlohu ale splní.

Škoda jen, že šestka není „delší“, při tachometrových 130 km/h točí zhruba 2600 otáček, při stopadesátce to je asi o 400 otáček více. Motor je dobře utlumený a vhodně tak maskuje svůj vznětový původ.

Řízení vás moc bavit nebude

Řízení je celkově odtažité a nezáživné, auto se nejlépe cítí při dálničních přesunech, kdy nabídne dostatek komfortu a – pokud si to přejete – slušné jízdní výkony. Občas se ale stane, že recenzované auto s měkce naladěným podvozkem ne zcela ideálně odfiltruje nerovnost a rovněž rázy od kol jsou občas větší, než by bylo příjemné.

Na okreskách s horším povrchem se 5008 trápí, v limitních situacích je auto nedotáčivé a umírňované horlivě pracujícím ESP. Takový jízdní styl se ale k rodinnému autu této velikosti nehodí a bylo by naivní jej očekávat.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Peugeot 5008 2.0 HDI

Peugeot 5008 nabídne skvělý prostor za peníze auta nižší střední třídy. Nevýhodou je lacině působící interiér i horší jízdní vlastnosti mimo dálniční revír.

Špičkový motor 2.0 HDI by si zasloužil delší zpřevodování posledního stupně, jinak mu nelze nic vytknout – na to, že pracuje s velkým a těžkým autem zvládá svou práci velmi dobře.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1997 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:110 kW (150 k) při 3750 ot./min.
Max. točivý moment:340 Nm při 2000 ot./min.
0–100 km/h:9,9 s
Nejvyšší rychlost:195 km/h
Průměrná spotřeba:6,9 l/100 km
Pohotovostní / užitečná hmotnost:1750 kg / 560 kg
Poháněná náprava:přední
Cena nejlevnější verze:411 000 Kč (1.6 16V, 120 k, akční cena)
Cena s testovanou motorizací:487 000 Kč (akční cena)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám