Hlavní obsah

Test Mitsubishi Colt 1,3i Cleartec: drobné změny pro nižší spotřebu

Novinky, Martin Žemlička

Mitsubishi u svého nejmenšího modelu nabízí příplatek za takzvaný Cleartec. Honosně a ekologicky znějící přívlastek přináší několik drobných změn, které mají jediný cíl - snížit spotřebu paliva a tedy i emisí. Zda se to podařilo jsme zjišťovali v klasickém týdenním testu.

Foto: maž, Novinky

Mitsubishi Colt ClearTec

Článek

Mitsubishi dodává Colt v třídveřovém nebo pětidvéřovém provedení. Nedávný facelift sjednotil přední masku, jež má divoké rysy z Lanceru. Názory na ni se různí – někomu se líbí, někomu přijde, že nekoresponduje se zbytkem karoserie.

Uvnitř je dost místa pro posádku, vzadu někomu možná budou chybět centimetry v oblasti ramen, ale základní přepravní požadavky řekněme čtyřčlenné rodiny pětidvéřový Colt splní. Pokud je kabina prostorově mírně nadprůměrná, potom místo pro zavazadla je podprůměrné - 214 litrů v základním uspořádání, respektive 600 litrů po sklopení zadních sedaček není v kategorii malých automobilů údaj, jímž by se výrobce mohl pochlubit.

Foto: maž, Novinky

Mitsubishi Colt ClearTec

Plasty neohromí, ani neurazí

Pracoviště řidiče má volant nastavitelný jen výškově, celkově je ergonomie dobrá, s tvrdými a levně vypadajícími, nicméně dobře smontovanými plasty. Snad jediným ergonomickým prohřeškem je neintuivní ovládání palubního počítače.

Motor, v našem případě benzínová třináctistovka, je dobře utlumen. Ve vyšších rychlostech se začne ozývat aerodynamický hluk.

Pětadevadesát koní nezní nikterak lákavě, nicméně Colt je lehkým vozem a pokud motor popoženete do vysokých otáček, zvýší se sice spotřeba i hlučnost, ale auto získá solidní dynamiku. Díky delšímu zpřevodování není motor, především při jízdě nad 100 km/h, tak hlučný a nižší je i spotřeba benzínu.

Foto: maž, Novinky

Mitsubishi Colt ClearTec

Manuální pětistupňová převodovka není z nejpřesnějších, na chování spojkového pedálu je třeba si zvykat. Brzdy jsou ostré a vcelku dobře dávkovatelné. Potěší i přesné řízení.

Za příplatek sedmi tisíc dostanete tzv. Cleartec – ten zahrnuje především systém pro automatické vypínání motoru, pneumatiky s nízkým valivým odporem, delší stálý převod a několik dílčích úprav.

Módní systém pro vypínání motoru při stání nás zrovna nenadchl – start motoru posádku ruší a je kvůli jednoduchému startéru, jenž Mitsubishi zvolilo, i relativně pomalý. Většinu kilometrů za volantem Coltu Cleartec jsme tudíž tento systém měli vypnutý.

Foto: maž, Novinky

Mitsubishi Colt ClearTec

Resumé

Mitsubishi Colt je v Česku poněkud nedoceněným modelem, pravděpodobně kvůli menšímu zavazadelníku. Nejvíce nás na autě potěšil solidně velký prostor pro posádku, malá pohotovostní hmotnost a z ní vyplývající určitá hravost s nenaloženým vozem.

Naopak nepotěší jen průměrná převodovka a již zmiňovaný malý kufr. Systém pro samočinné zastavení motoru se moc nepovedl, úpravy na zpřevodování a pneumatiky s nízkým valivým odporem jsou užitečné, otázkou je, jaká bude ochota zákazníků připlácet si kvůli tomu sedm tisíc korun.

Foto: maž, Novinky

Mitsubishi Colt ClearTec

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1332 ccm, čtyřválec, zážehový
Max. výkon:70 kW (95 k) při 6000 ot./min.
Max. točivý moment:125 Nm při 4000 ot./min.
0 - 100 km/h:10,6 s
Nejvyšší rychlost:180 km/h
Kombinovaná spotřeba:5,0  l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1050 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:279 900 Kč (příplatek Cleartec +7000 Kč)

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám