Hlavní obsah

Test Mazdy3 1.6 Touring: hlavně nenápadně

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mazda3 je už věkem poněkud starší vůz, vzhledově nijak extravagantní není, na parkovišti musíte dlouho hledat, než vůz najdete (pokud nemáte zrovna dvoubarevný lak) a sousedi vám závidět asi nebudou.

Článek

Heslo Mazdy "vozy ve stylu Zoom-Zoom" jsme nikdy nechápali. Jediný automobil, na který by se hodilo je krásný roadster MX-5 [celý test], ale k Mazdě3 se vůbec nehodí. Tohle je totiž skvělé rodinné auto, které žádné zoom charakteristiky nemá.

Velký a silný

Karoserie automobilu je na první pohled nezáživná - spíš usedlá, konzervativní a mohutná. Aby také ne, když ve své třídě mít rozměry 4415 x 1755 x 1465 mm je opravdu na pováženou. Patří tudíž k nejvyšším, nejširším, ale i nejdelším rodinným hatchbackům. Před nedávnou dobou však automobilka trojce přiznala nový facelift, který omladil přední i zadní světlomety, upravil přední nárazník a nasadil třeba pod motor ochranný plech. Autu to vyloženě prospělo.

Uvnitř vládne prostorová pohoda. Všude je místa dost a dost. Nad hlavou, pro lokty, na kolena... Tohle auto se nám z hlediska prostorové nabídky vážně hodně líbí. S designem je to už horší. Přístrojová deska je sice podle našeho gusta - tedy hranatá, dobře stavěná a přehledná, ale spousty diod, které svítí, když cestující otáčí knoflíkem hlasitosti, když vypíná rádio nebo cokoliv dělá s audiospouravou, připomíná Matějskou pouť. Také přístrojům v kapličce bychom dali jinou kombinaci barev než bílo-červenou a za instalaci bočních kruhových výdechů v porovnání se středovými hranatými by si zasloužil designér odebrat index z vysoké školy.

Nejlepší volba

Za dobu existence Mazdy3 na českém trhu jsme měli možnost se svézt se všemi nabízenými motorizacemi. Dnes testovaná šestnáctistovka je asi nejlepší volbou. Slabší čtrnáctistovka je na těžký vůz slabá, dvoulitr příliš velký a diesel... Ne, ten skutečně nebrat.

Objem 1598 ccm je na tohle auto opravdu ideální. Na první pohled 77 kW a 145 N.m není sice nic moc, ale vozu bohatě stačí. Agregát se ochotně vytáčí, auto je s ním svižné, nemá problém zrychlit z nuly i dynamicky a atakovat 130 km/h lze během chvíle. Navíc je agregát méně hlučný než byl před faceliftem, převodovka přesně "vycvakává" jednotlivé stupně a spotřeba se nám ustálila na tabulkové hodnotě 6,9 l na 100 km.

Nezdá se, ale...

Ačkoliv je toto auto od pohledu mohutné a těžkopádné, v zatáčkách si s ním budete připadat jistěji než s mnohým konkurentem. Podvozek totiž mazda sdílí s Fordem Focus, a ten má opravdu kvalitní techniku. Zatáčky tak trojka vykrouží velmi bezpečně, spolehlivě a jedinou vadu na kráse je možná až trochu moc tvrdá charakteristika pružení.

A tak dobré auto to mohlo být

Ano, opravdu bychom tomuto automobilu dali celkem vysoké ohodnocení, pokud by však Mazda nezvolila poněkud nevhodnou cenovou politiku. Se čtrnáctistovkou stojí auto 459 900 Kč, se šestnáctistovkou 499 900 Kč, dvoulitr 659 900 Kč a diesel 569 900 Kč. Tak to jsou ceny, které jsou opravdu dost vysoké. My navíc měli vůz ve výbavě Touring, takže naše základní cena byla 559 900 Kč a s příplatkovou výbavou dokonce 602 900 Kč. A to už je vážně trochu moc.

Technické údaje
Mazda3 1.6i Touring
Motor
Zdvihový objem1598 ccm
Max. výkon77 kW při 6000 ot./min
Max. točivý moment145 N.m při 4000 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město8,9
Mimo město5,7
Kombinace6,9
Výkony
Max. rychlost182 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod11,0 s
Převodovka
pětistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka4415 mm
Šířka1755 mm
Výška1465 mm
Rozvor2640 mm
Objem zavazadelníku346/675 l
Provozní hmotnost1250kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky4/5
Ochrana dětí3/5
Ochrana chodců2/4
Ceny
Základní cena vozu459 900 Kč
Základní cena motorizace499 900 Kč
Cena testovaného vozu602 900 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám