Článek
Mezi automobily SUV a crossover je dnes už velká konkurence. A v ní se chce každý model nějak lišit - cenou, vybavením, motory nebo kvalitou. Co teda Mazdu CX-7 natolik odlišuje od ostatních, abychom o ní mohli říct, že patří na špici? Pravděpodobně se nám zalíbila jako celek.
(ne)Američanka
Karoserie vozu v sobě vůbec nezapře Mazdu. Přední část připomíná model RX-8, další partie pak ukazují, že design vozidel značky je konzistentní. Když se ujala třeba u trojky pěkná boční linie, najdeme jí na mnoha dalších vozech, třeba i tady.
Vůz byl navržen především s ohledem na americké zákazníky, což je v některých detailech také znát. Dynamická sportovní karoserie je doplněna detaily, jako jsou zadní světla, která by si jen málokterá evropská značka troufla nasadit.
Uvnitř vládne prostorová pohoda. Aby také ne, když je vůz určen pro rozměrnější zhýčkané Američany. V rámci prostornosti nemáme co vytknout.
Také ergonomie je výborná. Řadicí páka je velmi blízko od volantu, takže se pro ní nemusí daleko šahat, všechna tlačítka jsou tam, kde mají být a ovládání je vyloženě intuitivní. Na pohled pak působí přístrojová deska velmi pohodově a příjemně. Stačí však poklepat na jakoukoli část a zjistíme, že ačkoli to nevypadá, všude jsou tvrdé plasty. Jejich slícování je však naprosto přesné a mělo by sloužit za vzor všem konkurentům.
Škoda benzínu
Výtku však u tohoto vozu máme k výběru motorů. Teda vlastně k nulovému výběru. CX-7 se totiž prodává jen s jediným agregátem, což je dost žalostný stav. Navíc je to u nás dost neoblíbený benzínový motor, a to ještě o dost velkém objemu (2,3 l) a s přeplňováním (190 kW). Známe jej z Mazdy 6 MPS.
Je to super agregát - perfektně táhne, má vynikající zvuk, jeho charakteristika je prostě skvělá a do CX-7 se skvěle hodí. Ale... Ruku na srdce. Kolik z nás se bude chtít potýkat s průměrnou spotřebou 10,9 l na 100 km, jakou jsme jen s lehkou nohou naměřili my.
Osobní zkušenosti
Nyní se zaměříme na šasi, které si zaslouží několik slov chvály. Podvozek je totiž vynikající. Na SUV je až nečekaně „osobní“ a naprosto skvěle si poradí se silničními úseky. Pneumatiky nejsou téměř slyšet ani při vyšších rychlostech, vyjeté koleje nedělají problém a ani příčné prahy vůz nerozhodí.
Někdo by si řekl, že vyšší stavba karoserie utrhne vzorek gum od vozovky dříve než u klasického osobáku, ale na naší tradiční testovací trati v okolí Velkých Popovic se ukázal pravý opak. Tam, kam jsme v testu se Škodou Octavia RS jeli do zatáčky osmdesátkou na hraně fyzikálních možností, Mazda se nenechala zahanbit a zvládla totéž.
Navíc musíme pochválit naprosto přesné řazení a bez chybičky jdoucí řazení. Řízení pak bylo velmi přímé a přesné, jen se nám zdálo, že tuhost posilovače je trochu jiná ve stejné rychlosti při zrychlování, než při zpomalování.
Jednička s mínusem
Ve známkování bychom dali Mazdě CX-7 dali jedničku. K ní bychom však připojili malé mínus za ubohý výběr motorů. Zážehový přeplňovaný čtyřválec není špatný, to vůbec ne, ale jediný agregát v nabídce v českých podmínkách nemůže uspět.
Cenově je na tom CX-7 celkem dobře. Základní výbava vozu stojí 841 900 Kč. Zdá se vám to hodně? Pak se ale zamyslete nad tím, jak výkonný motor je pod kapotou, že vůz má ABS, šest airbagů, stabilizační a protiprokluzový systém, centrální zamykání, klimatizaci, tempomat či rádio. Pak to srovnejte třeba se stejně výkonným vozem Subaru Tribeca (od 1 249 800 Kč).
Technické údaje | |
---|---|
Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2260 ccm |
Max. výkon | 190 kW při 5500 ot./min |
Max. točivý moment | 380 N.m při 3000 ot./min |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 13,8 |
Mimo město | 8,1 |
Kombinace | 10,2 |
Výkony | |
Max. rychlost | 210 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8,0 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4680 mm |
Šířka | 1870 mm |
Výška | 1645 mm |
Rozvor | 2750 mm |
Objem zavazadelníku | 455/744 l |
Provozní hmotnost | 1745 kg |
Ceny | |
Základní cena vozu | 841 900 Kč |
Základní cena motorizace | 841 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 934 300 Kč |