Hlavní obsah

Test Lexusu LS 600h L: prostor, komfort, rychlost

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hybridní model 600h L je nejdražším a nejluxusnějším Lexusem, jaký si můžete koupit. Vyzkoušeli jsme prodlouženou verzi Long poháněnou zážehovým osmiválcem a elektromotorem.

Foto: maž, Novinky

Lexus 600h L

Článek

Prostor, komfort a rychlost – to jsou první tři slova, která napadnou většinu cestujících při jízdě v Lexusu 600h L. Automobil s délkou 5150 mm a rozvorem náprav 3090 mm nabídne mimořádnou prostornost a luxus, u těchto vozů orientovaných především na zadní sedadla. Vzadu najdou dva cestující velké a pohodlné sedačky (k dispozici je i pětimístná verze, uprostřed je ale pro třetího pasažéra málo místa).

Sezení v sedačkách nebo spíš křeslech neunavuje ani na celodenních cestách, prostor pro hlavu a nohy je dimenzován mimořádně bohatě. Kdo chce ještě více komfortu, může si dokoupit masážní funkce pro zadní sedadla (respektive pouze pro to pravé, levé má jen omezené funkce masáží), pro řidiče ani spolujezdce přikoupit nelze (například u konkurenční Audi A8 to není problém).

Foto: maž, Novinky

Lexus 600h L

Vynikající komfort, malý kufr

Podvozek výtečně filtruje nerovnosti, o spoustě z nich ani nevíte. Zaměření na komfort je zcela evidentní, největší Lexus jakoby plavně „letí“ nad vozovkou. Výtečná je i směrová stabilita ve vysokých rychlostech, při ostřejší jízdě po okresních silnicích se projeví výraznější nedotáčivost. Akustický komfort je mimořádně dobrý i při rychlostech nad 180 km/h. Bohužel řízení je dost odtažité, takže opět platí, že nejlepší místo při jízdě tímto Lexusem je vzadu vpravo.

Zavazadlový prostor byl po právu kritizován už v minulé generaci, ani nyní to není žádná sláva – papírově 420 litrů, ale malý vstupní prostor a celkově malé rozměry, především délka ložné plochy.

Výkon pětilitrového zážehového osmiválce, jemuž sekunduje elektromotor (224 k a 300 Nm), se přenáší na všechna čtyři kola. Výsledkem je vynikající dynamika, motor okamžitě reaguje na plynový pedál v jakékoliv rychlosti. Při sešlápnutém pedálu plynu se 2,5tunový Lexus LS žene jako urvaný ze řetězu, pružnost motoru je vynikající.

Foto: maž, Novinky

Lexus 600h L

Spotřeba paliva kolem 11 - 12 litrů

A spotřeba? Papírově v kombinovaném režimu 9,3 l, v reálném provozu 11-12 litrů, při hodně rychlé jízdě i přes 15 l. Je dobré si nicméně uvědomit, že jde o přes pět metrů dlouhé, přes dvě a půl tuny vážící auto s pohonem všech kol a samočinnou převodovkou. Ta je mimochodem osmistupňová a řadí tak lehce, že se i řidič musí soustředit, aby si uvědomil, kdy převodovka přeřadila na vyšší rychlostní stupeň. Zpřevodování je výborné, při jízdě mezi 130 – 160 km/h motor točí do 2000 otáček a dovede v tu chvíli spotřebovávat do deseti litrů paliva na sto kilometrů.

Foto: maž, Novinky

Lexus 600h L

Celkově je Lexus LS600h zajímavou možností pro zájemce o luxusní sedan. Díky plně hybridnímu pohonu, jehož možnosti pro jízdu výhradně na elektrický pohon jsou ale omezené, zatím mezi podobně velkými auty nemá konkurenta. Škoda necitlivého řízení a malého zavazadlového prostoru, jinak nemá tento Lexus výraznějších slabin.

Německým konkurentům, respektive potencionálním zákazníkům může také hrát do karet větší prestiž značek jako BMW či Mercedes-Benz, které zatím luxusní odnož Toyoty nedosahuje. Lexus LS vyniká komfortem, bezpečnostní a luxusní výbavou, prostorností pro posádku a dynamickým a zároveň úsporným hybridním ústrojím.

Foto: maž, Novinky

Lexus 600h L

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:4965 ccm, osmiválec, zážehový + elektromotor
Max. výkon:290 kW (394 k) při 6400 ot./min. (bez elektromotoru)
Max. točivý moment:520 Nm při 4000 ot./min. (bez elektromotoru)
0 - 100 km/h:6,3 s
Nejvyšší rychlost:250 km/h
Průměrná spotřeba:9,3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:2450 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:3 074 000 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Lexusu IS 220d: vyšší kategorie

Lexus je prestižní značkou japonské Toyoty. Luxusní automobily měly však dosud pouze zážehové motory. U řady IS ale tento zastaralý zvyk odpadl. Nejmenší model...

Test Lexusu GS 450h: tak vypadá budoucnost

V dnešním testu nečekejte moc ošklivých slov na adresu zkoušeného vozu. Nečekejte drtivou kritiku a snad jen v sekci o ceně byste mohli přivřít oči. Lexus...

Test Lexusu LS460: business class

Kdybych měl vypočítat automobily, které mě v poslední době zaujaly, pak bych v první řadě asi jmenoval Lexus LS460. Těšil jsem se na něj už předem a jízda...

Výběr článků

Načítám