Hlavní obsah

Test Lexusu IS 250 F-Sport: trochu sportu, více komfortu

Novinky, Martin Žemlička

Lexus pro model IS připravil sportovní paket pojmenovaný F-Sport, jenž se opticky inspiruje u sportovního IS F. Otázkou je, zda tato japonská alternativa k "trojkovému" BMW uspokojí náročné řidiče.

Foto: maž, Novinky

Lexus IS 250 F-Sport

Článek

Oproti běžnému modelu se F-Sport na první pohled liší 18palcovývými litými koly, upravenou maskou chladiče či zadním spoilerem. Uvnitř jsou sedadla s dobrým bočním vedením, černý strop a několik znaků F, jímž Lexus označuje sportovní modely.

Paket si můžete koupit jak k modelu se vznětovým čtyřválcem, tak pro benzínový šestiválec.

Foto: maž, Novinky

Lexus IS 250 F-Sport

Oproti BMW Lexus nenabízí IS jako kupé či kombi, v nabídce není ani manuální převodovka a silnější benzínový 3,5litrový šestiválec se pro Evropu prozatím nenabízí. Když nasednete dovnitř zjistíte, že sedadla Lexusu IS jsou pohodlná, dobře drží tělo a nastavit se dají pro řidiče nejrůznějších výšek. Interiér je nicméně poměrně stísněný, vzadu je navíc méně místa pro nohy, než byste očekávali.

Výtečný audiosystém se 14 reproduktory

Na ovladače si je nutné chvíli zvyknout, ergonomie tlačítek středového panelu občas pokulhává. Výběr materiálů i jejich zpracování nicméně odpovídá cenovce nad milión korun. Výborný je také audiosystém od Mark Levinsonu se 14 reproduktory a prostorovým zvukem.

Foto: maž, Novinky

Lexus IS 250 F-Sport

První dojmy z jízdy jsou jednoznačně ticho a komfort – Lexus i s osmnáctipalcovými koly velmi dobře filtruje nerovnosti a hluk od motoru je minimální. Podvozek si přitom nechává v zatáčkách hodně líbit, díky dobrému rozložení hmotnosti je „í-eso“ hodně dlouho neutrální a jeho reakce jsou dobře čitelné.

Automatická převodovka rychlé jízdě nesvědčí

Šestistupňová samočinná převodovka nevyniká rychlostí a pokud pojedete rychle, ani svými reakcemi. Navzdory označení "sport" v názvu vozu. Pochválit musíme brzdy, dobře účinné i dávkovatelné. Řízení je přesné, ale zprostředkováním zpětné vazby neoslní.

Foto: maž, Novinky

Lexus IS F-Sport

Ve srovnání s BMW trojkové řady je Lexus IS více o komfortu než o „sportovní“ jízdě. Lexus také nemá tak (z velké části nespravedlivě) kontroverzní image jako mnichovská automobilka. Lexus má na první pohled relativně vyšší pořizovací cenu, už v základní výbavě F-Sport paketu máte všechno důležité, jediným prvkem volitelné výbavy je tak metalická barva za příplatek 20 tisíc korun.

Foto: maž, Novinky

Lexus IS F-Sport

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:2500 ccm, šestiválec, zážehový
Max. výkon:153 kW (208k) při 6400 ot./min.
Max. točivý moment:252 Nm při 4800 ot./min.
0 - 100 km/h:8,4 s
Nejvyšší rychlost:225 km/h
Průměrná spotřeba:8,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1530 kg
Poháněná náprava:zadní
Cena základní verze:1 104 000 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Lexusu LS460: business class

Kdybych měl vypočítat automobily, které mě v poslední době zaujaly, pak bych v první řadě asi jmenoval Lexus LS460. Těšil jsem se na něj už předem a jízda...

Výběr článků

Načítám