Hlavní obsah

Test Kie Picanto 1,0 CVVT LPG: malá, ale prostorná

Novinky, Martin Žemlička

Nová Kia Picanto vstupuje na trh nejmenších automobilů s povedeným designem, zlepšenými užitnými a jízdními vlastnostmi. Vyzkoušeli jsme verzi, která dovede jezdit kromě benzínu i na LPG, což je mezi nejmenšími automobily neobvyklá varianta.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Picanto

Článek

Nové Picanto se od minulé generace změnilo k nepoznání, tohle 3,6 metru dlouhé auto nabízí pohledný design s několika parádními detaily (mohutná přední maska, bumerangovitý tvar zadních světel). Příjemné překvapení najdete také v interiéru, který je až nečekaně prostorný; pokud nebudou v picantu hráči z basketbalové reprezentace, vejdou se dovnitř vcelku pohodlně čtyři dospělí. Kufr je však miniaturní, pobere pouhých 200 litrů.

Řidičovo pracoviště nabídne dostatek odkládacích prostor, dobře tvarovaný volant (který ovšem nelze seřizovat dvouose). Sedadla mají tvrdší výplň, jsou díky tomu vcelku pohodlná i při delším cestování.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Picanto

Velmi dobré zpracování

Na přístrojové desce lze nalézt mnoho prvků, které Kia využívá ve svých větších modelech, což interiéru dodává punc kvality i dobré ergonomie. Ovládání rádia i klimatizace je velmi snadné a jasné hned při prvním použití. Patrně jediným ergonomickým prohřeškem je archaické ovládání palubního počítače. Testované provedení bylo dokonce vybaveno parkovacím asistentem. Tento doplněk je ale u takhle malého auta zbytečný, i přes nepříliš dobrý výhled vzad se s picantem parkuje snadno i v ucpaných centrech měst.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Picanto

Malé auto potřebuje malý motor. Škoda, že Kia neřešila situaci jako Fiat, který přišel s technicky vyspělým dvouválcem. Tříválec v Kie nedokáže zamaskovat nedostatky tříválcových agregátů, jako jsou vyšší hluk či drobné vibrace (oproti 1,2 HTP od Škody jde však o lepší motor). Nepříjemný je také zásah omezovače otáček, který je velmi necitlivý.

Na druhé straně, litrový tříválec, spřažený s pětistupňovou manuální převodovkou je celohliníkový a nabídne variabilní časování ventilů. Malý motor dává solidní výkon 60 kW (82 k). Přesto - v dálničních rychlostech se automobil dle očekávání trápí i při malém zatížení interiéru, svižnější jízda na dálnici vyžaduje časté podřazování. Ve vyšších rychlostech je automobil méně stabilní, jeho jízdní vlastnosti jsou ale v daném segmentu velmi dobré. Podvozek picanta dobře tlumí nerovnosti, v zatáčkách se příliš nenaklání, dobře drží směr. Menší důvěru dává podvozek najevo při rychlostech nad 120 km/h, kdy je stabilita a ochota držet směr o něco horší.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Picanto

Necitlivé řízení, dobré brzdy

Řízení je tupé kolem středové polohy, mnoho citu nenabídne. Spojka je necitlivá, zabírá v krátkém úseku. Brzdy se dobře dávkují a nabídnou přiměřenou účinnost (vpředu jsou kotoučové, vzadu bubnové brzdy).

Hodnoty spotřeby paliva udávané výrobcem jsou při reálném provozu nedosažitelné, v praxi počítejte se spotřebou paliva mezi šesti až sedmi litry, což se blíží o třídu větším vozidlům. V nabídce pro tříválec je i verze LPG, která jo o 30 tisíc dražší než stejné provedení s litrovým tříválcem (ovšem s výkonem sníženým na 51 kW/70k).

Nové Picanto se až na několik nedostatků zmíněných v textu povedlo. Mezi hlavní přednosti patří atraktivní vzhled a velký interiér. Komu by nevyhovoval tříválec, najde v nabídce i čtyřválec s objemem 1,25 litru (63 kW). Jeho cena už se ale blíží malým autům velikosti fabie.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Picanto

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:998 ccm, tříválec, zážehový
Max. výkon:60 kW (82 k) při 6400 ot./min.
Max. točivý moment:94 Nm při 3500 ot./min.
0 - 100 km/h:14,3 s
Nejvyšší rychlost:156 km/h
Kombinovaná spotřeba:5,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:960 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:229 980 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám