Hlavní obsah

Test Jeepu Compass 2.0 CRD: jiný směr

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Když jsme dostali Jeep Compass do rukou, přemýšleli jsme chvíli, jestli to je skutečně Jeep, nebo ne? Podle přední masky zcela nepochybně, velmi skloněné čelní sklo už tak jeepovské není, interiér je převzatý z Dodge, motor z VW.

Článek

Najít vhodného konkurenta k tomuto vozu není tak snadné. Asi nejlépe bychom udělali, kdybychom zamířili do japonského Subaru. Model Forester asi bude tím ideálním partnerem, protože na vyšší SUV Compass prostě nemá a na dlouhé terénní kombíky také ne.

Kanagom, lepí jak Kanagon!

Nebojte se, nejedná se o reklamu na legendární lepidlo Chemoplastu, ale vzpomínku na stejnojmennou písničku v nás vzbudil design vozu. Vypadá to totiž, že designéři poslepovali účinné kousky vzhledu značky dohromady, aby jim vznikl nový model. Přední část je typický Jeep, silueta zase trochu připomíná Grand Cherokee (až na ohromný zadní sloupek) a zadní partie má od všeho trochu. Jenže při rozměrech 4405 x 1810 x 1630 mm je to trochu "sražený" Jeep.

Také uvnitř jsou jeho míry cítit. Není to obr v žádném směru. Chybí v něm pár centimetrů na každou stranu, ale asi nejcitelnější je to v na zadních sedadlech ve výši loktů. Na předních sedadlech je tradičně dost místa, jen přístrojová deska vyrobená z tvrdých plastů by mohla mít méně hran.

Zavazadelník má jen velmi průměrných 334 l a ještě navíc s vysokým nakládacím prahem. Pochválit však můžeme nádherně rovnou podlahu.

Kde jsme to jen slyšeli?

Ten, kdo s vsadil na to, že tento vůz bude mít vznětový čtyřválec o objemu 2,0 l, vyhrál. Opravdu to je on - starý známý 2.0 TDI z VW, zde ovšem přejmenovaný na 2.0 CRD. Takže i zde se můžeme spolehnout na 103 kW, 310 N.m, tvrdší chod pumpe-düse a velmi nízkou spotřebu. Ta se nám u tohoto vozidla obzvlášť zamlouvala. Spotřeba se totiž pohybovala pod sedmi litry na 100 km, což na SUV není vůbec špatné.

Podvozek není terénní

Ačkoli je Jeep jméno pro terénní vozy, jaké jiná značka nenosí, compass prostě do terénu není. Kupte si ho pokud chcete překonávat polní cesty na chalupě, jestli máte někdy problémy s vyjížděním zledovatělých silnic nebo toužíte po něčem, co se na našich "tankodromech" jen tak nerozbije. Ale v terénu se s ním hned ztratíte. Bez uzávěrek, jen s páčkou zapnutí pohonu všech kol - to jde jen těžko překonávat bahenní nástrahy. S nízkou světlostí pak lze snadno uvíznout na větším terénním zlomu.

Druhé auto do rodiny

Jeep Compass je podle nás automobilem, který si pořídí především ten, kdo je fanouškem značky a doma už mu stojí jeden velký Grand Cherokee nebo Wrangler. Ti ostatní asi jen těžko překousnou jeho druhovou nevyhraněnost. Za cenu 699 000 Kč může zákazník dostat zážehovou verzi 2.4 DOHC, s turbodieselem je cena na 739 000 Kč. Teď když víte všechno, zkuste nám poradit, co že to vlastně Jeep Compass je za auto?

Technické údaje
Jeep Compass 2.0 CRD
Motor
Zdvihový objem1968 ccm
Max. výkon103 kW při 4000 ot./min
Max. točivý moment310 N.m při 1750 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město8,3
Mimo město5,4
Kombinace6,5
Výkony
Max. rychlost189 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod11,0 s
Převodovka
šestistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka4405 mm
Šířka1810 mm
Výška1630 mm
Rozvor2635 mm
Objem zavazadelníku334/1277 l
Provozní hmotnost1690 kg
Ceny
Základní cena vozu699 000 Kč
Základní cena motorizace739 000 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Jeepu Commander 3.0 CRD: houpavý krok kovboje

Tohle je přesně ten druh auta, který si člověk představí zaparkovaný před ohradou s dobytkem, v duchu vidí vedle uvázaného koně, a o přední kapotu opírajícího...

Výběr článků

Načítám