Hlavní obsah

Test Fordu Grand C-Max 1,6 TDCi: Focus pro sedm

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nový C-Max nabízí Ford ve dvou provedeních - pětimístném nebo sedmimístném s bočními posuvnými dveřmi. Vyzkoušeli jsme delší provedení Grand poháněnou silnější z dvou dieselových šestnáctistovek.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford Grand C-Max

Článek

Prodloužená verze Grand je o 140 mm delší (4380 vs. 4520 mm) a přesně o tuto délku má delší rozvor náprav. Z toho díky posuvným zadním sedadlům budou těžit cestující ve druhé řadě. V základním nastavení ale vzadu pro vyšší jedince není přehršel volného místa v oblasti nohou.

Třetí řada je, jak už to u vozů MPV bývá, využitelná jen nouzově na kratší vzdálenosti. Praktické boční posuvné dveře se obsluhují ručně, k jejich posunu je třeba vynaložit více síly.

Při sedmimístném uspořádání má zavazadelník pouhých 56 litrů, pokud jsou sedadla třetí řady sklopena do podlahy, naložíte sem (dle metodiky VDA) 439 – 475 litrů (v závislosti na tom, zda používáte lepící sadu či rezervní kolo). Velikost zavazadelníku je v dané kategorii pouze průměrná.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford Grand C-Max

Na futuristický interiér je třeba si esteticky zvykat, ergonomie je dobrá. Horší je to i s menší nabídkou odkládacích prostor na drobnosti; na středovém panelu by rovněž mělo být méně maličkých tlačítek.

Čitelnost ukazatelů je velmi dobrá, příjemné je i modré podsvícení. Pozice za volantem se díky bohatým možnostem posunu sedačky hledá dobře; také možnosti pro podélné i příčné seřízení volantu jsou na velmi dobré úrovni.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford Grand C-Max

Stále výtečné jízdní vlastnosti

Šestistupňová, ručně řazená převodovka je velmi přesná a při řazení klade přirozený odpor. Jízdní vlastnosti jsou i u druhé generace na výtečné úrovni – ať už jde o záběr spojky, dávkování brzdového pedálu nebo přesné řízení (nyní elektrické) s dobrým náznakem zpětné vazby.

Tlumiče jsou oproti minulé generaci komfortnější, částečně zmizela dřívější hravost. Podvozek, který C-Max sdílí s novým focusem, je i nadále velmi jistý, a to i při vysokých rychlostech.

Turbodieselová šestnáctistovka představuje ve své silnější verzi takřka ideální motorizaci (v nabídce jsou ještě silnější dvoulitry TDCi). Motor je tichý a díky 260 Nm točivého momentu již od nízkých otáček, dovede velmi slušně zrychlovat (navzdory nepříliš příznivému času zrychlení 0-100 km/h). Spotřeba je zhruba o litr vyšší než kolik udává výrobce; i při plném obsazení je ale mimo město možné jezdit svižně za šest litrů nafty na sto kilometrů.

Závěrečný verdikt? Druhá generace C-Maxe je stále automobil, který uspokojí i náročné řidiče. Mezi hlavní nedostatky řadíme průměrně velký interiér a zavazadlový prostor. V praxi jsme postrádali více odkládacích prostor na drobnosti. Futuristická přístrojová deska se nebude líbit každému, její zpracování je ale na odpovídající  úrovni. V rámci akčních slev lze základní verzi Grand C-Maxu s popisovaným motorem sehnat do půl miliónu korun.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford Grand C-Max

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1560 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:85 kW (115 k) při 3600 ot./min.
Max. točivý moment:270 Nm od 1750 ot./min.
0 - 100 km/h:12,3 s
Nejvyšší rychlost:180 km/h
Průměrná spotřeba:4,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1504 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:494 900 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Ford Focus ST: trefa do oranžového

Sytě oranžová barva je samozřejmě to první, co vás zaujme na nejostřejším Focusu současnosti (než přijde napjatě očekávaná verze RS), nicméně to nejlepší...

Výběr článků

Načítám