Honda Civic

Tento japonský vůz vyráběný ve Velké Británii překvapivě ztratil jednu z pěti hvězdiček v ochraně posádky. V čelním nárazu získal civic pouhých 69 % bodů. Především části jeho přístrojové desky se staly velkým nebezpečím pro nohy pasažérů a plynový pedál se posunul o více než 100 mm do prostoru pro cestující.

Bezpečnost dětí ve voze je však ohodnocena čtyřmi hvězdičkami z pěti a také chodci jsou ve srovnání s konkurencí celkem "v bezpečí". Kapota je vytvarována tak, aby jim způsobila co nejmenší zranění, takže tři ze čtyř hvězdiček je velmi slušný výsledek.

Kia Carnival

Nárazový čelní test s přesazením (o systému nárazových testů jsme již psali [celá zpráva]) prokázal, že některé díly z motorového prostoru se dokázaly posunout tak, že uvolnily i několik bodových svarů karoserie. Navíc přístrojová deska zranila nohy cestujících a brzdový pedál se posunul o více než 100 mm do prostoru pro cestující. V bočním nárazu získala Kia plný počet bodů.

Ochrana dětí získala tři hvězdičky z pěti, což je slušný výsledek, ovšem ochrana chodců je na chabé úrovni. Pouhých 8 % bodů ze srážky s chodcem znamená, že jak dospělí tak nezletilí chodci by vyvázli z nehody s velmi vážnými poraněními.

Lexus IS

Jako nejbezpečnější z trojice v ochraně posádky je Lexus IS. Sice se mu posunul brzdový pedál o více než 100 mm do prostoru pro cestující, ale kolenní airbag zadržel řidiče v jeho poloze a ochránil nohy před kontaktem s přístrojovou deskou. Ochrana dětí byla ohodnocena čtyřmi hvězdičkami z pěti.

Při nárazu s testovací figurínou simulující chodce vyšlo najevo, že vůz v tomto ohledu patří k průměru, když některé části jeho nárazníku a kapoty jsou nebezpečné extrémně, jiné jen málo.

Přehled výsledů testů Euro NCAP (počet hvězdiček získaných/max.)
model Honda Civic Kia Carnival Lexus IS
Ochrana chodců 4/5 4/5 5/5
Ochrana dětí 4/5 3/5 4/5
Ochrana chodců 3/4 1/4 2/4