Plány předpokládají, že již v příštím roce se zahájí montáž rozložených vozů značek Škoda a Volkswagen. V roce 2009 se rozběhne výroba v celém závodě s roční kapacitou 115 000 vozů. Za tím účelem se na 400 hektarovém pozemku na kraji města Kaluga vybudují budovy pro svařovnu, lakovnu, montáž a administrativu. Škoda Auto vlastní ve společném podniku podíl 37,5 procenta.

Bezprostředně po podpisu smlouvy o usídlení závodu koncem května začaly první stavební práce na pozemku vzdáleném 160 km jihozápadně od Moskvy.

Pro Kalužskou oblast továrna znamená především nová pracovní místa, kterých by mělo údajně být 3000 až 3500. Kalugu si lidé z Volkswagenu vybrali mimo jiné pro její kvalifikovanou pracovní sílu, ale i daňové úlevy slíbené místní administrativou. Volkswagen nyní vyjednává s ruskými dodavateli, v plánu je, aby mezi 60 a 70 procenty dílů pocházelo z Ruska.

V továrně se bude vyrábět speciální ruské auto

Volkswagen si od nové továrny slibuje zlevnění vozů, možná až o 15 procent. Ruská administrativa totiž slíbila uvalit na dovážené díly pouze tříprocentní clo. Při dovozu celého vozu je přitom clo 25 procent.

V továrně by měly kromě octavií vznikat i Škoda Fabia a Superb, nové "speciálně ruské" auto, ale také několik typů značky Volkswagen: Polo, Passat a Touareg. Předseda představenstva Volkswagenu Pischetsrieder se před ruskými novináři nechal slyšet, že jeho koncern by rád ovládl pět procent ruského trhu s automobily.