Zda je zrušení jména corolla dobrý plán se uvidí až za pár let. Tento tah, který se provalil asi před měsícem [celá zpráva], vyvolal u odborníků obavy, že by mohli současní zákazníci na Toyotu zanevřít. Jenže jak to vypadá, nebudou mít důvod. V únoru roku 2007 přijde na nejdůležitější trhy nová Toyota Auris, která se představila na pařížském autosalonu jako koncept. [celá zpráva]

Auris je klasický pětidveřový hatchback, který byl konstruován v evropské centrále. Vůz je však určen jak pro Evropu, tak i Japonsko. Tam začne prodej již za týden. Rozměry 4220 x 1760 x 1515 mm nejsou zrovna důležité, protože o prostornosti mnoho neřeknou. Vůz byl totiž stavěn zevnitř ven, byl tedy nejdřív vytvořen interiér s rozměrovými potřebami a teprve k němu byla zkonstruována karoserie. Dostatečný prostor naznačuje i velký rozvor 2600 mm.

Toyota Auris zapadne dle evropského rozdělení do C-segmentu, nahradí tak klasický hatchback Toyota Corolla, sedan však zatím s tímto jménem a vizáží zůstane. Jak to dopadne s kombi se zatím neví, ale snad se do doby uvedení na český trh (první polovina roku 2007) vše vyjasní.

Auris je nabízen s celkem pěti agregáty. Zážehové motory budou zatím v nabídce dva: 1.4 (71 kW) a 1.6 (91 kW), oba s technikou VVT-i. Turbodiesely mají objemy 1,4 l (66 kW), 2,0 l (93 kW) a 2,2 l (130 kW).

Technická data
Motor 1.4 1.6 1.4 D-4D 2.0 D-4D 2.2 D-4D
Výkon (kW) 71 91 66 93 130
Toč. moment (N.m/ot.) 130/4400 157/5200 190/1800 300/2000 400/2000
Max. rychlost (km/h) 170 190 175 195 210
0-100 km/h (s) 13,0 10,4* 12,0* 10,3 8,1

* S man. pětistupňovou převodovkou

V nabídce jsou pětistupňové manuální převodovky, k dvou výkonnějším turbodieselům šestistupňová a silnější benzín a nejslabší diesel mají v nabídce i robotizovanou MultiMode převodovku s řazením pod volantem.