U vozů Land Rover je oceňován dobrý výkon motorů, perfektní komfort pružení, jízdní vlastnosti jak na silnici a v terénu a vysoká kvalita zpracování. To jsou základní předpoklady k úspěchu. V testech se však objevuje stejná výtka - váha karoserie.

Ti, kteří jeli například v Range Roveru mohou potvrdit, že v zatáčkách má vůz silnou tendenci následovat odstředivé síly ven  z oblouku a zachraňuje to jen chladná hlava řidiče a výborný podvozek s elektronickými hlídači. Není se co divit - nejmenší provozní hmotnost tohoto vozu je 2550 kg.

Jelikož je Land Rover součástí koncernu Ford, má možnost využít zkušenosti partnerské automobilky, konkrétně jaguaru. Jeho modely XJ a XK mají celohliníkovou karoserii spojenou nýtováním. Úspora by mohla podle časopisu WhatCar? činit až 1100 kg, což by byl výrazný posun kupředu. I slabší motory by pak dokázaly vozy rozhýbat na slušnou rychlost a mít lepší zrychlení. A na to zákazníci slyší.