"Ve voze XF 10 jsme ztělesnili to, jak si představujeme auto snů," řekl Erwin Himmel. Dvoumístný Jaguar XF 10 postavil jeden z předních výrobců koncepčních vozidel firma Modarte z italského Turína vedená Stefanem Ardagnem.

Pod kapotou burácí 640 koní

Bez pěti centimetrů pětimetrový automobil poprvé lákal dychtivé zraky nadšenců na letošním autosalónu v Barceloně. Ozdobou byl i na mezinárodní výstavě koncepčních vozů AutoArt v rakouském Gratzu na přelomu května a června. Iniciátorem a kurátorem této jedinečné přehlídky je Erwin Himmel, který má na svém kontě designéra například Pajero Evolution, vítězný vůz letošního Dakaru. Himmel se v Gratzu narodil.

Šířka vozu dosahuje hodnoty 198 centimetrů při výšce pouhých 121cm. Studie váží 1350 kilogramů. X v názvu vyjadřuje úctu a uznání legendárním dvoumístným Jaguarům z 50tých let minulého století. Toto písmeno je navíc u Jaguarů velice oblíbené. F pak neznamená nic jiného než Formule. Číslo 10 udává počet válců.

Připoutejte se, startujeme

Ano a dostáváme se k tomu co vás všechny jistě zajímá nejvíce. A to, co se skrývá pod kapotou. Uložení desetiválce se čtyřmi ventily na válec je podobné jako ve formuli 1. Motorová jednotka o obsahu 7000 ccm disponuje silou 640 koní. Z 0 na 100 km/hod Jaguar XF 10 vystartuje za 3,8 vteřiny. Maximální rychlost by se měla šplhat až k hranici 340 km/hod s tím, že by vůz nemusel být vybaven omezovačem.

Z vzájemné spolupráce Fuore DesignModarte vzešly studie vozů Subaru B11S, Mitsubishi Pajero Evolution 2+2 a Pajero Evolution. Tato tři auta se rovněž prezentovala na letošní přehlídce AutoArt v Gratzu.