Odbyt lehkých užitkových vozů vzrostl o 31,3 procenta, což není žádné překvapení. Do této kategorie se totiž kvůli možnosti odpočtu DPH přesunula i část osobních automobilů. Celkem prodej osobních a lehkých užitkových aut stoupl o 3,8 procenta na 127 186 vozidel.

Nejprodávanější značkou osobních i lehkých užitkových aut byla Škoda, která za tři čtvrtiny roku prodala dohromady v obou kategoriích 46 252 vozů, což je o tři procenta méně než loni. V kategorii osobních vozů však zaznamenala pokles o 10,6 procenta na 38 216 vozů.

Druhou nejprodávanější značkou osobních aut byl Renault, který prodal 6311 vozů, třetí skončil Volkswagen s odbytem 5606 vozů, následovala značka Hyundai s 4852 prodanými auty a pátý byl Peugeot s 4216 vozy.

Největší nárůst proti minulému roku zaznamenala značka Lexus, která proti 38 vozům za tři kvartály loňského roku prodala letos 144 vozů, což je nárůst 379 procent. Velkou zajímavostí je však co do počtu prodejů značka Citroën, která prodala o 1056 vozů víc než loni, což je největší množstevní nárůst.

Dovoz ojetých osobních aut od ledna do září stoupl o 21,5 procenta na 130 000 vozů a registrace vozů z druhé ruky tak o 40 procent převýšily přírůstek v evidenci nových vozidel.

V Německu téměř 300 000 aut

Prodej nových osobních automobilů v Německu se v září zvýšil o čtyři procenta na 297 000 vozů. Oznámil to na základě předběžných údajů svaz německého automobilového průmyslu VDA. Prodej zahraničních značek stoupl o deset procent na 87 500 vozů, zatímco prodej domácích se zvýšil pouze o dvě procenta na 209 500 vozů.

Zářijový nárůst prodeje v Německu kontrastuje s vývojem v některých dalších velkých západoevropských zemích. Ve Francii se v září prodej automobilů snížil o 13,3 procenta, v Itálii o 3,2 procenta a ve Španělsku o 7,2 procenta.