Chrysler Crossfire - dvoumístné nízké sportovní kupé kombinuje americký design s německým inženýrstvím, ještě výstižněji řečeno s německou technikou, kterou přebírá od další značky koncernu DaimlerChrysler, tedy od firmy Mercedes-Benz.

Sportovní kupé Chrysler Crossfire

Ten mj. vybavil vůz s poháněnou zadní nápravou nejen převodovkami (manuální šestistupňovou či pětistupňovou automatikou), ale i agregátem, kterým je vidlicový šestiválec 3,2 l o výkonu 160 kW. Převážně se jedná o prvky z modelu M-B SLK.

S německým prostředím toto auto spojuje rovněž to, že se bude výhradně vyrábět ve známé německé karosárně Karmann. Jednat se bude o roční produkci v počtu 20 000 kusů. Odtud se budou vypravovat na trhy celého světa včetně amerického.

Kromě skvostného designu si autoři pohráli s interiéru tohoto čtyřmetrového auta, kde z hlediska využití kontrastu nešetřili výraznou kombinací - oranžovou a černou. Ta zdobí jak palubní desku, tak třeba působivá a zároveň praktická anatomická sedadla v kůži. Efektně působí budíky s černým podbarvením a bílými stupnicemi zasazené do chromovaných rámečků. Zárukou dravé a zároveň bezpečné jízdy má být propracovaný podvozek se sportovním zavěšením. Jednou z technických lahůdek je, že při překročení rychlosti 80 km/h se ke zlepšení přítlaku zádě samočinně vysune miniaturní spojler pod zadním oknem.

Supersportovní Mazda RX-8

Odbornou i laickou veřejnost zaujala už ve zrodu studií. Stala se totiž zajímavou nejen svým agresivním vzhledem a dvěma páry proti sobě se otevírajících dveří, ale též zvolenou pohonnou jednotkou. Tou je nová generace dvourotorového rotačního motoru Renesis (Rotary Engine GENESIS). Jinak je to doklad o tom, že Mazda ustavičně rozvíjí Wankelův motor a také jako jediná automobilka na světě ho v modifikovaném provedení vyrábí.

Na evropský trh se bude dodávat tento agregát ve dvou verzích. O výkonu 141 kW a točivém momentu 220 Nm v modelu s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou a 177 kW (211 Nm) v modelu s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Aby vůz "ustál" vysoké nároky této mechaniky, je vybaven podvozkem s dynamickým stabilizačním systémem.

To, co však na Mazdě RX-8 uchvátí okamžitě, je vzhled vozu. Příď doslova vyzývá k souboji. Interiér dostal stylizací skvělé sportovní ladění, umocněné rovněž atraktivními barevnými kombinacemi čalounění a použitých prvků. Palubní desce vévodí trojice budíků v chromovaných obroučkách dobře zastíněná před nežádoucími odrazy hlubokou kapličkou. Klasický rychloměr chybí a nahrazuje ho digitální displej umístěný ve středním z přístrojů - na pravé straně analogového otáčkoměru. Nic nebylo ponecháno náhodě ani z hlediska bezpečnosti. Svědčí o tom možnost mít ve voze nejen šestici airbagů, ale i konstrukce odlehčené kapoty, která má více chránit při případném nárazu chodce.

Dvoumístný Nissan 350Z

Nissan 350Z jde ve šlépějích legendárního Datsunu 240Z. Pro vysvětlení: Nissan vstoupil na zahraniční trhy po druhé světové válce - to ještě se značkou Datsun, kterou nesla tato vozidla až do začátku 80. let minulého století.

Nejnovější model vzbudil i v Evropě takový zájem, že bylo rozhodnuto, aby se prodával i na starém kontinentu. Stane se tak od letošního listopadu. Nissan 350Z na sebe ihned upozorní mohutnou a dynamickou karosérií posazenou na platformě s dlouhým rozvorem a širokým rozchodem. Vzhledově se vůz blíží klasickým sportovním "gétéčkům". Má výrazně klenutou boční siluetu, dlouhou plochou příď a splývavou záď. To samo o sobě už naznačuje výtečnou aerodynamickou stabilitu ve velmi vysokých rychlostech. Dojem zesilují široká 20palcová kola, nízký podvozek a minimální převisy karosérie.

Uvnitř zaujme dvojice anatomických sedaček. Originálním příspěvkem k řešení palubní desky je kaplička s přístroji, která se vyklání nahoru a dolů podle pohybu volantu. Řidič tak i po seřízení volantu má provozní hodnoty stále jako na dlani. Vůz se bude pyšnit také velice dobrou výbavou, neboť už v základním provedení by měl mít mj. xenonové světlomety, měnič na šest CD, elektronický stabilizační systém (ESP) a šestici airbagů. V bohatější verzi budou i elektricky seřiditelné a vyhřívané kožené sedačky a stereosystém firmy Bose. Pod kapotou se nachází vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 3,5 l a výkonu 211 kW. Nissanu 350Z propůjčuje výborné zrychlení - z klidu na stovku za pouhých 5,8 s.

Typ Chrysler Crossfire Nissan 350Z Mazda RX-8
Délka x šířka x výška (mm) 4059x1750x

1288
4308x1816x

1318
4435x1770x

1340
Rozvor (mm) 2400 2649 2700
Objem zavazadl. prostoru (l) 215 235 290
Motor zážehový šestiválec SOHC zážehový šestiválec zážehový Wankel
Zdvihový objem (cm3 ) 3199 3498 2x654
Max. výkon (kW) 160 211 177
Max. točivý moment (Nm) 310 371 211
Převodovka 6stupňová manuální 6stupňová manuální 6stupňová manuální
Zrychlení 0-100 km/h (s) 7,3 5,8 6,5
Max. rychlost (km/h) 227 250 240
Cena (Kč) zatím neuvedena 1 100 000 1 259 900