Hlavní obsah

Subaru B9 Tribeca je už na českém trhu

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Potencionální zákazníci značky Subaru se dočkali. Po dlouhých letech je tu opět nový model, který může nabídnout opět sofistikovaný pohon všech kol a agregát typu boxer. Tentokrát se však jedná o velké SUV B9 Tribeca.

Článek

Subaru B9 Tribeca je pro značku příslibem, že se jí zákazníci opět jen pohrnou. Vůz je totiž nadmíru povedený - jak po designérské, tak i tradičně po technické stránce. Aby také ne. Vždyť se jedná vlastně o jinak kapotovaný model Legacy. Z něj pochází nápravy i motor.

Vůz je 4857 mm dlouhý a 1878 mm široký. Prostoru tedy nabídne opravdu hodně, a to pěti až sedmi osobám. Třetí řada sedadel je totiž v nabídce za příplatek u vyšší verze výbavy Executive.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Všechny verze ale používají jediný agregát z Legacy 3.0R spec.B. Tento motor dává výkon 245 kW při 6600 ot/min a solidní točivý moment 297 N.m při 4200 ot/min. Vrtání a zdvih jsou 89,2 x 80 mm a jednotka pracuje při vysokém a proto účinnějším kompresním poměru 10,7:1. Největší rychlost vozu je 195 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 9,3 sekundy. Spotřeba paliva ve městě/mimo město je 17,2/9,6 l/100 km a kombinovaná spotřeba pak činí 12,3 l/100 km.

U vozu je opět použit symetrický pohon všech kol, který poskytuje základní rozdělení točivého momentu v poměru 45:55 mezi přední a zadní kola. Se světlou výškou 213 mm se může pustit i do terénu, ale žádné náročnější pasáže asi nezvládne - nedisponuje uzávěrkami diferenciálů, pouze řízení dynamiky vozu, které elektronicky kontroluje prokluz kol.

Subaru B9 Tribeca je nabízen za cenu 1 229 800 Kč. Ta je ovšem cena nejnižší. Za sedmimístný vůz ve vyšší výbavě zaplatíte 1 449 800 Kč.

Subaru Legacy/Outback

Také v řadě Legacy došlo k několika změnám. Především je to úprava na designu vozu. Změnila se hlavě přední část, kde jsou nové světlomety, nárazník a také nejvýraznější maska chladiče. Terénní outback pak dostal velkou mřížku bez výrazných "křídel" po stranách znaku. [celá zpráva]

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Ale ani technika není beze změny. Především bylo k vrcholnému třílitrovému motoru přidáno řízení SI-Drive. Díky němu má řidič možnost zvolit tři stupně využití motoru: klasické "Inteligence", dravější "Sport" a tvrdě sportovní "Sport Sharp". Legacy však má ještě další technické novinky, které majitelům moc neřeknou, ale vylepšují charakteristiku mechanických částí, jako je například u šestistupňové převodovky nový diferenciál s čtyřmi satelity (dosud jen dva).

Subaru Impreza

Nejvýraznější změnou u Subaru Impreza je instalace nového agregátu o objemu 1,5 l. Ten nahrazuje zatím základní motor 1.6. Jeho výkon 77 kW při 6400 ot./min doplňuje solidní točivý moment 142 N.m při 3200 ot./min.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Nový motor 1,5 l dva vačkové hřídele v hlavě válců (DOHC) a navíc aktivní řídicí systém časování ventilů AVCS (Active Valve Control System), který je typem proměnlivého časování ventilů. Tento systém zvyšuje tažnou sílu při nízkých otáčkách a odezvu při vysokých otáčkách. Základní cena vozu s karoserií sedan je 528 800 Kč, kombi je o deset tisíc korun dražší.

Reklama

Související témata:

Související články

Malé úpravy Subaru Legacy

Pro rok 2007 dostane Subaru Legacy mírné změny. Především bude upravena technika, ale i jistých viditených změn dozná i karosérie. Subaru tak chce zvednout...

Dvě novinky od Subaru

Autoklub ADAC jako každý rok hodnotil spolehlivost vozů provozovaných v Německu. Subaru si tradičně vedlo výborně a stalo se nejméně poruchovým vozem u našich...

Výběr článků

Načítám