Dvoulitr nabízí velké výkonové rozpětí od 125 do 195 kW, což je jistě velmi dobré, ale pro malé Audi A3 je to stejně snad až příliš velký a silný motor. Především spotřeba neodpovídá vozu, který si kupují méně movité rodiny.

1.8 TFSI je vybaven novými vstřikovači pracující s tlakem 150 barů, novým turbodmychadlem od firmy Borg Warner a dvojicí vyvažovacích hřídelů. Výsledkem je tichý chod s minimálními vibracemi a příznivým průběhem točivého momentu, který je k dispozici i v dost nízkých otáčkách. Konkrétně má agregát 250 N.m v rozmezí 1500 až 4200 ot./min. Maximální výkon 118 kW je k dispozici v 5000 ot./min.

Nový agregát bude vyráběn v maďarském Györu a čínském Dalianu a nastoupí nejdřív do AUdi A3. Dá se však očekávat, že se postupně dostane i do dalších modelů koncernu a také že se objeví několik různých výkonových verzí, jak tomu je u dvoulitru.