Hlavní obsah

TFSI: menší, slabší, ale také s turbem

Novinky,

Koncern Volkswagen nabízí již celkem dlouho motor 2.0 TFSI, který nalezneme v mnoha vozech. Dvoulitr je však pro mnoho vozů příliš velký, drahý a také v zemích Evropy se dostává do vyšší daňové zátěže. Pro audi tak byl představen nový agregát s podobnou technikou, ale s objemem válců 1,8 l.

Článek

Dvoulitr nabízí velké výkonové rozpětí od 125 do 195 kW, což je jistě velmi dobré, ale pro malé Audi A3 je to stejně snad až příliš velký a silný motor. Především spotřeba neodpovídá vozu, který si kupují méně movité rodiny.

1.8 TFSI je vybaven novými vstřikovači pracující s tlakem 150 barů, novým turbodmychadlem od firmy Borg Warner a dvojicí vyvažovacích hřídelů. Výsledkem je tichý chod s minimálními vibracemi a příznivým průběhem točivého momentu, který je k dispozici i v dost nízkých otáčkách. Konkrétně má agregát 250 N.m v rozmezí 1500 až 4200 ot./min. Maximální výkon 118 kW je k dispozici v 5000 ot./min.

Nový agregát bude vyráběn v maďarském Györu a čínském Dalianu a nastoupí nejdřív do AUdi A3. Dá se však očekávat, že se postupně dostane i do dalších modelů koncernu a také že se objeví několik různých výkonových verzí, jak tomu je u dvoulitru.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám