Jako nejslabší z testované pětice se projevila Mazda 3, avšak není se co divit. V konkurenci pěti gigantů, kteří jsou navíc o tři roky mladší se na druhý pohled naprosto neztratila, i když získala nejméně hvězdiček. Překvapením je spíš pouze 75 % bodů při čelním nárazu u ohromného SUV Audi Q7. To ztratilo body především za nebezpečnou oblast karoserie pod A-sloupkem, která se vyklenula dovnitř a ohrozila tak řidičovu nohu. Další větší riziko lze očekávat u stehen.

Pět hvězdiček za ochranu posádky si odnášejí Citroën, Ford a Mercedes-Benz. Všechny vozy mají navíc shodné hodnocení střetu  s chodcem - dvě hvězdičky ze čtyř.

Souhrn ohodnocení crash testů Euro NCAP (počet hvězdiček/max. počet hvězdiček)
Model Ochrana posádky Ochrana dětí Ochrana chodců
Audi Q7 4/5 4/5 2/4
Citroën C4 Picasso 5/5 3/5 2/4
Ford Galaxy 5/5 4/5 2/4
Mazda 3 4/5 3/5 2/4
Mercedes-Benz B 5/5 4/5 2/4
Zdroj: Euro NCAP

Na Novinkách dále čtěte o crash testech:
Seat bude i dál instalovat výstrahu nezapnutých pásů
Ford S-Max a Opel Corsa v nárazových testech uspěly
Čtyři vozy v nárazových testech
Nissan Pathfinder a Fiat Idea prošly bariérovými zkouškami
NCAP: Nepodceňujte bezpečnost automobilů