Honda představila několik novinek z různých oblastí. Nás asi nejvíce budou zajímat automobilové a motocyklové agregáty, ale nezajímavé nejsou ani stacionární pohony.

Osobní automobily

Dieselový motor nové generace

U dieselového motoru nové generace, se podařilo snížit emise škodlivin na úroveň srovnatelnou s benzínovým motorem. Nový dieselový motor využívá katalyzátor na odstraňování oxidů dusíku (NOx), který podle propočtů společnosti Honda snižuje emise těchto škodlivých látek pod úroveň vyžadovanou přísnými emisními předpisy amerického Federálního úřadu pro ochranu životního prostředí (EPA). Honda plánuje uvedení tohoto nového dieselového motoru na americký trh do tří let.

Vozidla poháněná palivovými články

Honda uskutečnila předváděcí jízdu nové generace prototypu FCX Concept poháněného palivovými články, jehož předchozí verze byla v roce 2005 vystavena na autosalónu v Tokiu. Vůz FCX Concept je nyní vybaven novou kompaktní a vysoce účinnou platformou pro palivové články Honda FC Stack. Omezený prodej zcela nového automobilu poháněného palivovými články, který bude vycházet z tohoto konceptu, by měl být v Japonsku a v USA zahájen v roce 2008.

Automobily na více druhů paliv (FFV)

Vyvinut byl také nový automobil umožňující provoz na více druhů paliv, jehož pohonná jednotka vychází z konstrukce benzínového motoru, ale umožňuje provoz buď na 100% ethanol nebo na širokou škálu směsí ethanolu a benzínu. Na konci roku 2006 hodlá Honda zahájit prodej vozů FFV v Brazílii, kde bio-ethanol získal značnou popularitu.

Benzínový motor

Honda také vylepšila svou technologii proměnlivého časování a elektronického řízení zdvihu ventilů VTEC. Výsledkem je motor se systémem Advanced VTEC, který disponuje vysokým výkonem při velmi atraktivní spotřebě paliva a nízkých emisích škodlivin. Nový motor v sobě kombinuje proměnlivý zdvih a časování ventilů. Tím je dosaženo bezkonkurenčního výkonu při snížení spotřeby o plných 13 %. Honda plánuje zahájení výroby vozidel vybavených tímto novým motorem do tří let.

Motocykly

Variabilní řízení válců (VCM)

Jako novou aplikaci technologie Hyper VTEC společnost Honda vyvinula systém proměnlivého řízení válců pro motocykly. Tato technologie umožňuje řízení počtu aktivních válců ve třech úrovních od dvou do všech čtyř válců. Tím je dosaženo vynikajícího výkonu a současně nízké spotřeby paliva.

Motor s ultra-nízkým třením.

Honda představila nový motocyklový motor s výrazně sníženým vnitřním mechanickým třením a s dvojitým zapalováním, které zvyšuje účinnost spalování.

Motorové stroje

Pokročilé řízení motoru

Společnost Honda oznámila, že plánuje rozšířit řadu svých produktů vybavených technologií elektronického řízení STR Governor, která byla poprvé představena u motoru i-GX. Do konce roku 2010 budou touto technologií vybaveny všechny střední a velké motory pro motorové stroje (GX160 a větší), generátory a sněhové frézy.

Motor s vysokým expanzním poměrem

Honda představila prototyp revolučního motoru s vysokým expanzním poměrem, který je vybaven proměnlivou délkou zdvihu při sání a expanzi.