Transit AWD bude poháněn moderním turbodieselem Duratorq TDCi 2,4 l o výkonu 103 kW, který spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Pohon všech kol je čistě mechanický a aktivuje se samočinně.

Prostornost a nosnost Fordu Transit zástavbou pohonu všech kol neutrpěly. Nezměnila se ani jeho světlá výška, protože použitý systém je lehký a kompaktní. Ve srovnání se standardním Transitem vzrostla hmotnost přední nápravy jen asi o 50 kilogramů. Hmotnost zadní nápravy zůstává stejná.

Ford Transit AWD bude nabízen ve všech obvyklých karosářských variantách včetně M2 Bus, Kombi a Kombi Van. Zákazníci budou moci zvolit provedení s nízkou, střední nebo vysokou střechou a jeden ze tří různých rozvorů. Prodej Transitu AWD se na evropských trzích rozběhne začátkem roku 2007.

Jako to funguje: inteligentní systém pohonu všech kol

Za normálních podmínek je poháněna pouze zadní náprava Transitu AWD. Pokud však dojde ke snížení adheze vlivem deště, sněžení nebo námrazy, mechanický snímač točivého momentu samočinně aktivuje dvě vícelamelové spojky na přední nápravě, čímž dojde k přenosu hnací síly na obě přední kola. Fyzickým přenosem točivého momentu dopředu zároveň plynule dochází ke změně jízdní charakteristiky od přetáčivé (vlivem protáčejících se zadních kol) k neutrální.

Srdcem systému je hydraulicky ovládaný snímač točivého momentu na přední nápravě. Díky sledování rozdílu v rychlosti otáčení předních a zadních kol může integrované hydraulické čerpadlo v případě nutnosti sepnout vícelamelovou spojku na jednom z předních kol a přenést na něj část hnací síly.

Systém je čistě mechanický a zcela bezúdržbový - během životního cyklu není potřeba nic jiného než pravidelná kontrola hladiny oleje ve spojkových skříních. (Použit je převodový olej 75W-90 BO).

Ford Transit jako Dodávka roku 2007

Mezinárodní porota ankety "Van of the Year", která je složená z novinářů působících v oblasti užitkových vozidel z celkem devatenácti evropských zemí, označila nový Ford Transit za nejlepší dodávku roku.