Článek
Nissan Cabstar byl vyvinut na nové firemní podvozkové platformě, která se bude využívat po celém světě. Základní koncepce nového modelu Cabstar navazuje na předchozí provedení - konstruktéři opět využili koncept trambusové kabiny COE (Cabin-Over-Engine).
Nejzřetelnější změnou modelu Cabstar je jeho přestylizovaná kabina, která se nabízí buď v překlápěcím jednoduchém provedení "Single Tilt Cab" nebo jako pevná zdvojená kabina "Double Cab". Kabina nového provedení je o 80 mm vyšší, o 100 mm delší a o 70 mm širší než u předchozí modelové verze. Nový model Nissan Cabstar patří i nadále do kategorie lehkých užitkových vozů celkové hmotnosti 2,8 t až 4,5 t.
V nabídce pohonných jednotek se objevují tři zcela nové agregáty. Turbodiesel o objemu 2,5 l se systémem přímého vstřikování common rail se vyrábí ve dvou výkonových verzích: 81 kW a 96 kW, přičemž točivý moment těchto motorů vrcholí na hodnotě 250 N.m, resp. 270 N.m. Třetím novým agregátem je třílitrový turbodiesel ZD30 o výkonu 110 kW, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 350 N.m. Všechny motory plní emisní limity normy Euro IV.
Hybridní koncept Cabstar
Automobilka Nissan a společnost ZF, německý specialista na pohonné systémy, společně představily hybridní prototyp, postaveného na bázi modelu Cabstar. K jeho výhodám patří především nižší spotřeba paliva, nižší emise škodlivin a provozní náklady (až o 30 %). Společně vyvinutý hybridní koncept je poháněný konvenčním turbodieselem o objemu 3,0 l a výkonu 110 kW, ke kterému se připojuje výkonný elektromotor.