Vznětový dvanáctiválec s šesti litry objemu a výkonem 368 kW [celá zpráva] je určen jen pro vyvolené. Ale je tu mnoho dalších zákazníků, kteří by chtěli něco poněkud civilnějšího.

Právě jim je určen zážehový šestiválec o objemu 3,6 l. Jeho výkonová špička 206 kW vrcholí při 6200 ot./min a točivý moment 360 N.m je k dispozici v rozmezí 2500 až 5000 ot./min.

Tento nový motor je velmi netradiční. Blok ze šedé litiny má totiž mezi válci úhel jen 10,6°. Motor je tak velmi kompaktní. Pro zlepšení rychlostních charakteristik bylo použito časování jak sacích tak výfukových vaček a přímé vstřikování FSI.

Nový motor lze do Audi Q7 objednávat již nyní, ale první vozy s ním přijedou až na začátku příštího roku. Přesto se je na co těšit. Audi Q7 3,6 FSI jede maximálně 230 km/h, ale to jen se vzduchovým odpružením, které ve vyšších rychlostech sníží světlou výšku. Druhá varianta s klasickými vinutými pružinami jede o 5 km/h méně. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládnou obě verze za 8,5 s.