Pod vedením nového výkonného ředitele Alana Mulallyho, kterému minulý týden předal Bill Ford svou pozici, [celá zpráva] bylo rozhodnuto, že restrukturalizační program Way Forward bude radikálnější, než se původně předpokládalo.

Nejdříve byly plány propustit až 10 000 pracovníků, ale po jednání s odbory se tato hranice posunula na 4000. Nyní však o práci přijde až 14 000 lidí. V dlouhodobém plánu je však propuštění až 24 000 pracovníků. [celá zpráva] Zároveň s propouštěním pracovníků na nižších postech Ford oznámil, že změny se dotknou i nejvyššího vedení. Zde se zúží okruh špičkových manažerů o šest.

Ford je na tom v posledních finančních analýzách velmi špatně. Především se nevyplatil jeho zájem o typické pick-upy, protože válka v Iráku zvedla ceny benzínu i v USA, a tamní zákazníci se začínají poohlížet i po něčem méně "žravém", než jsou ohromné osobní těžkotonážníky. [celá zpráva]

Automobilka navíc plánuje prodej některé ze svých odnoží, pravděpodobně některého z triumvirátu automobilek Aston Martin, Jaguar či Land Rover. Také se spekuluje nad osudem švédského Volva, ale pravděpodobnost, že by se Ford vzdal této značky, se zdá být nejméně pravděpodobná. [celá zpráva]

O situaci v automobilce Ford dále čtěte:
Bill ford odchází z čela své firmy
Ford pozastavil výrobu pickupů
Ford uvažuje i o odprodání Aston Martinu
Výrobce malotraktorů JCB se zajímá o koupi Jaguaru
Ford má smělé plány v propouštění