Model Octavia se prodává stále výborně a inovace se u tohoto vozu zaměřily na motorové specifikace. Základním kamenem pro vůz je zážehová čtrnáctistovka. Nedávno Škoda oznámila, že její maximální výkon pro rok 2007 zvedne na 59 kW a točivý moment na 132 N.m při nezvýšené ceně [celá zpráva].

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Octavia 1.4

My si tuto posílenou motorizaci vybrali hned na první jízdu. Mnoho lidí říká, že výkon na tak těžký automobil není nijak velký. Je to sice na jednu stranu pravda, ale na druhou si musíme uvědomit, že ne každý potřebuje jezdit dálkové trasy po německých dálnicích. Motor se chová hodně "civilizovaně", nemá žádné výrazné chyby, na které bychom mohli upozornit. Naopak. Musíme pochválit výborné odhlučnění, sametový chod i při vysokých otáčkách a slušný zátah. Proti předchozí specifikaci je cítit, že automobil zrychluje mnohem lépe. Stále však nemůžeme očekávat žádné zázraky. V kopcích je třeba pořádně podřazovat, na rychlost 130 km/h je nutné si počkat celkem dlouho a dynamické zrychlení není zrovna ideální.

Podle naší ankety "Jste spokojeni s cenovou politikou Škody Auto?" připadá 92 % čtenářů vozy domácí značky příliš drahé, 8 % je s cenami vozů spokojeno.

Octavia RS TDI

Jako další jsme odzkoušeli Škodu Octavia kombi se vznětovým čtyřválcem TDI s vrcholným výkonem 125 kW a točivým momentem 350 N.m. [celá zpráva] Velmi nás překvapila jeho civilnost. To devatenáctistovka ve Fabii RS se chová mnohem výbušněji a v 1800 ot./min jí chytají saze. Octavia RS má zátah plynulý už od nízkých otáček a zrychluje tak téměř neznatelně. Jenže najednou si řidič uvědomí, že mimo obec už jede 140 km/h a nepřipadá mu to ani moc. Vpředu si vrní agregát s velmi podobným zvukem jako klasický vznětový motor.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Kdo si chce užít trochu sportu, ten by měl plyn využívat trochu razantněji. Vytočení do vyšších otáček už zaručí zajímavější zvukový projev z výfuku a lepší jízdní výkony. Podvozkově je na tom Octavia RS s turbodieselem stejně jako se zážehovým dvoulitrem. [celá zpráva] Vyšší hmotnost nad přední nápravou ani není cítit. Velmi nás potěšila spotřeba. I když jsme se s motorem moc "nepárali" a dávali mu pořádnou "nakládačku", v kombinovaném provozu jsme naměřili 6,5 l na 100 km (tabulky uvádějí 5,8 l na 100 km).

Podle naší ankety v představení nového turbodieselu u RS [celá zpráva] by si model s turbodieselem vybralo 52 % čtenářů, 48 % by dalo přednost zážehové verzi se 147 kW.

Superb má jen vizuální úpravy

U Škody Superb jsme se nedočkali žádných technických úprav. Vše patří spíš do vizuálních úprav. Do vnějších zpětných zrcátek jsou nově zakomponována směrová světla. Nový design mají i přední směrová světla integrované ve světlometech s čirými krycími skly. Zadní svítilny jsou podobné těm u modelů Roomster a Octavia, mají charakteristický profil ve tvaru písmene C. Nový Superb disponuje také jiným mřížkováním chladiče, grafikou budíků v interiéru, novými barvami a výbavou. [celá zpráva]

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Škoda Fabia a nový model Roomster jsou stále stejné. Pro nový rok si nepřinesli žádnou novinku, která by stála za pozornost. Bohužel zde Škoda Auto neprezentovala svojí největší novinku - model Octavia Scout [celá zpráva]