"Už na začátku června jsme dostali první objednávky," říká Pavel Brída, majitel opavské firmy Motoscoot, která pionýra začala prodávat. "V současné době si ale budou muset zákazníci, kteří si objednají sériového pionýra, několik týdnů počkat, protože především montujeme limitovanou sérii pro zákazníky, kteří už složili zálohu," doplnil.   

Nápad oživit výrobu dostal majitel Motoscootu letos v lednu. "Někde jsem zjistil, že první pionýr byl vyroben v roce 1956. Proto byla letos příhodná doba, tedy přesně po padesáti letech rozjet jeho výrobu znovu," vysvětlil Brída.

Může za to i nostalgie

K realizaci ho vedla i nostalgie. "Neznám žádného zdravého chlapa, který by se na pionýru nesvezl," prohlásil. Poslední typ Jawy Pionýr se přestal vyrábět na začátku osmdesátých let. "Jednali jsme dlouhou dobu s Jawou o pronajmutí ochranné známky a nakonec jsme podepsali licenční smlouvu," řekl majitel firmy.

Nový pionýr má čtyřtaktní motor značky Honda o výkonu 3,6 koní při spotřebě 1,4 litru na 100 km. Sériový výrobek stojí 28 tisíc korun, za motorku z limitované řady v počtu 555 kusů zaplatíte 38 tisíc korun. "Pojali jsme ho moderněji.

Použili jsme například metalízy, aby byl vhodný i pro mladé," řekl Brída. Některým zákazníkům se může zdát příliš drahý. "Nechtěl jsem motocykl prodávat pod cenou, to by si ojedinělá a originální značka Pionýr nezasloužila. Navíc například poskytujeme nadstandardní tříletou záruku," poznamenal majitel firmy. Ta ho chce prodávat rovněž v západní Evropě, Rusku nebo Japonsku. "Ale v první řadě jsem ho chtěl vrátit Čechům," konstatoval Brída.

Díly na motocykl se vyrábí v Číně a montují ho v Opavě. "V Číně jsou nejnižší výrobní náklady, ostatně všechny velké firmy dneska vyrábí v Číně. Jde o nejmodernější fabriku, která byla postavena v loňském roce za 100 miliónů dolarů," vylíčil Brída, proč zvolil k výrobě motocyklu dalekou Asii.