O dovoz a prodej jejích aut se bude starat společnost GM Daewoo CEE (Central and Eastern Europe) se sídlem v Budapešti a s ní v ČR zatím 19 výhradních dealerů. Cílem je už letos pořádně zaútočit a prodat u nás 2300 vozidel. Tomu nahrává výrazná modelová inovace, s níž se může od zítřka do 12. června seznámit široká veřejnost v rámci Autosalonu Brno 2003.

Kalos velkou nadějí

Ve třídě malých aut se objevuje shodným názvem - Kalos - dvojice nových modelů: pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan. Jsou velkou nadějí firmy, neboť by mohly svým provedením i cenou zčeřit vody ve své třídě. O to, aby se co nejvíce líbily, se postaralo vyhlášené designérské studio ItalDesign pod vedením proslulého návrháře Giorgetta Giugiara.

Hatchback Daewoo Kalos, dlouhý 3880, široký 1685 a vysoký 1495 mm při rozvoru náprav 2480 mm je auto s velmi důmyslně obestavěným vnitřním prostorem, který vyúsťuje v zavazadelník o základním objemu 220 l, přičemž dál se dá zvětšovat sklopením zadních dělených sedadel až na 980 l. Sedan ve srovnání s hatchbackem je o 355 mm delší a zavazadelník pobere věci o objemu 375 l. Lehce ovladatelné Kalosy budou nabízeny se třemi benzínovými čtyřválci: 1,2 l (53 kW/72 k), 1,4 l (61 kW/83 k) a 1,4 l 16V (69 kW/94 k). Ani ten nejslabší Kalos není žádný lenoch - charakterizuje ho zrychlení z klidu na stovku za 13,7 s a maximální rychlost 157 km/h. Jeho průměrná spotřeba je 6,6 l benzínu na 100 km.

Pětidveřový hatchbak se dá pořídit už za 244 900 Kč, sedan je k mání od 259 900 Kč.

Evanda vlajkovou lodí

Další novinkou, která se u nás už také dostala do prodeje, je nová vlajková loď značky - Evanda. Ta nahrazuje ve výrobním programu Leganzu. Také tady se setkáváme s italským kabátem. A ani do budoucna - jak mi řekli zástupci firmy - na této užitečné součinnosti nehodlají nic měnit.

Evanda - robustní a velmi dobře vybavené auto střední třídy s výraznými vnějšími rysy, elegantním interiérem a kufrem o objemu 435 l se nabízí zatím s dvoulitrovým benzínovým čtyřválcem o výkonu 96 kW/131 k. Ten vozu o délce 4770, šířce 1815 a výšce 1440 mm při rozvoru 2700 mm propůjčuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,8 s a nejvyšší rychlost 199 km/h. Pro kombinovanou spotřebu výrobce udává hodnotu 8,8 l benzínu na 100 km. To jsou všechno údaje spojené s použitím ručně řazené převodovky, při volbě automatiky jsou hodnoty o něco horší.

Při prvním krátkém praktickém seznámení s tímto vozidlem mě zaujal solidní posilovač řízení, jehož účinnost s rostoucí rychlostí klesá, a též poměrně tichý chod motoru. Pro dvoulitrovou Evandu s bohatou výbavou CDX byla u nás stanovena atraktivní cena 549 000 Kč.

Robustnější Nubira

Další významná inovace mezi modely Daewoo zasáhla Nubiru v provedení sedan. Její architektura je dílem slavného Pininfariny. Vůz rozměrově povyrostl, působí robustnějším dojmem. I když na náš trh zavítá v září, přesvědčit se o tom všem mohou už nyní návštěvníci brněnského autosalonu.

Pětimístný čtyřdveřový sedan je dlouhý 4500, široký 1725 a vysoký 1440 mm při rozvoru 2600 mm. Základní objem jeho zavazadlového prostoru představuje 405 l. Pod kapotou se zatím počítá s benzínovými 16ventilovými čtyřválci 1,6 l (80 kW/109 k) a 1,8 l (90 kW/122 k). Zatímco první verze Nubiře pomáhá ke zrychlení z klidu na stovku za 10,7 s, nejvyšší rychlosti 187 km/h při průměrné spotřebě 7,1 l benzínu na 100 km, v druhém případě jde o hodnoty 9,5 s, 194 km/h a 8,1 l benzínu na 100 km. I k těmto oběma kubaturám se dá objednat samočinná převodovka, která nepatrně zhoršuje uvedené hodnoty. Základní cena nové Nubiry zatím nebyla stanovena.