DaimlerChrysler má v současnosti podíl 6,8 procenta ve společnosti Tata a 3,6 procenta ve firmě Eicher. "Vedeme s oběma podniky rozhovory o posílení současného kapitálového propojení a spolupráce," řekl listu Automobilwoche šéf divize nákladních automobilů DaimlerChrysleru Andreas Renschler.

DaimlerChrysler se již několik let snaží o výrobu svých vozů v Indii a právě Tata měla být jeho strategický partner. Jenže výrobní kapacity byly malé, takže automobilový gigant hledal místo, kde by mohl investovat do své vlastní továrny. Podle posledních informací to však vypadá na využití dalšího malovýrobce a jeho výrobních prostředků - firmy Eicher.

Automobilka je nyní podle Renschlera rovněž blízko uzavření konečné dohody s čínskou firmou Beiqi Foton o založení společného podniku pro výrobu nákladních vozů v Číně. Dohodu brzdí nařízení, podle kterého mohou mít zahraniční firmy v Číně maximálně dva společné podniky. DaimlerChrysler již dříve uvedl, že tento limit ho nutí nalézt nového partnera pro převzetí společného podniku Yashing Benz pro výrobu autobusů.