Miniautomobil Opel Corsa získal všech pět hvězdiček za ochranu posádky. V čelním nárazu dostal velmi nadprůměrných 94 % bodů, když ani jeden z cestujících na předních sedadlech se nedotkl nohami přístrojové desky. V bočním nárazu získal tento malý vůz vynikajících 100 % bodů.

V ochraně dětí pak získala corsa tři z pěti hvězdiček. Velkým příslibem do budoucna je i zisk tří hvězdiček ze čtyř a 53 % bodů v ochraně chodců při střetu s vozem.

Ford může být spokojený

Ford S-Max získal plný počet bodů a tedy i hvězdiček při ochraně posádky při nárazech jako bočních, tak čelních. Výhodou vozu je bezpečnostní volant, který se při čelní srážce zasune dál do přístrojové desky, aby nedošlo ke kontaktu s řidičem.

V ochraně dětí získal S-Max 80 % bodů a tedy velmi pěkné čtyři hvězdičky z pěti. To srážka s chodcem by ještě potřebovala trochu technicky probrat. Zde po zisku 36 % bodů z maxima možných má na kontě dvě hvězdičky ze čtyř.

Kam jde Seat?

V roce 2005 prošel nárazovými testy Seat León s velmi dobrým výsledkem. V rámci hodnocení, které jsme popisovali již dříve [celá zpráva], se hodnotí i prevence. Pokud nemá automobil například vizuální a zvukové varování nezapnutých pásů, strhnou se mu body. Seat tehdy tímto systémem disponoval.

Nyní se však podle vyjádření EuroNCAP rozhodla španělská automobilka právě tento výstražný systém do standardní výbavy dávat. To je zcela jistě krok zpátky a navíc testy EuroNCAP jsou nyní bezpředmětné, protože bodová ztráta by znamenala i snížení hvězdičkového ohodnocení. To se ovšem nyní už zákazníci nedozví a León se stále bude chlubit svým dosaženým skóre. Na vyjádření zástupců automobilky nyní čekáme.

Prohlédněte si také tyto odkazy
Hodnocení crash testů v Evropě a v USA
Domácí stránka Euro NCAP s kompletními výsledky všech vozů