V hierarchii by se měla nová "babyalfa" zařadit pod model 147, který ovšem v roce 2008 dostane nového, většího nástupce s označením 148. Tím se uvolní místo pro novou řadu. Ta nabídne i vysoký výkon ve vrcholném modelu. Ten by měl nabídnou zážehovou přeplňovanou osmnáctistovku s výkonem přesahující 200 koní. Vůz získá i pohon všech kol, který by zajišťovala spojka Haldex připojujující pohon zadní nápravy v případě prokluzu přední. Tento systém známe třeba ze Škody Octavia 4x4. Základem vozu však bude podvozková skupina z Fiatu Grande Punto.

Nová Alfa Romeo by měla navázat na úspěšný model sedmdesátých a osmdesátých let minulého století s názvem Alfasud (Jižní Alfa podle polohy továrny). Tento malý sportovní automobil získal oblibu především u mladých lidí, na které i nyní Alfa Romeo spoléhá. Model by měl dopomoct značce k výrobě 300 000 vozů ročně, což je hranice rentability. Ta je nyní pro italskou značku pouze nedosažitelným snem.