Řidič Andy Green dokázal pokořit svůj vlastní rekord z dubna tohoto roku, kdy zajel s tím samým vozem rekordní rychlost 482,8 km/h, tedy 300 mil za hodinu. To byl původní cíl týmu JCB Dieselmax. [celá zpráva]

Jenže neuplynul ani půlrok a už je na světě další rekord. V rozjížďkách byla u vozu použita dvojice motorů s výkonem 441 kW. To skutečně závodní, který pokořil rekord, má dvojici dieselů s 551 kW. Na obou verzích se podílela nemalou měrou společnost Ricardo. Ta dosadila do agregátu speciální vstřikování, které má zaručit optimální spalování i za vysokých rychlostí a přitom vyždímání veškerých rezerv z každé kapky nafty. Ovšem nejzajímavější na motoru je to, že jeho základem není žádný speciál, ale sériový nízkootáčkový čtyřválec o objemu 4,4 l!

Nakonec byl pokořen rekord - při dvou rozjížďkách byla dosažena průměrná maximální rychlost 529,099 km/h. Jenže výsledek zatím není oficiální. Vše musí potvrdit FIA. Tým se nyní připravuje na příjezd zástupce komise a upravuje vůz na opakování pokusu.

Společnost JCB je známá jako výrobce zahradní a zemědělské techniky. Na trhu působí již od roku 1945. Firma se rozhodla postavit toto devět metrů dlouhé monstrum pro propagaci vlastních výrobků a motorů a jako marketingový tah pro vetší prodej výrobků v USA.