S rozvorem 2833 mm, karoserií o délce 4934 mm, výšce v závislosti na nastavení pneumatického pérování 1459 až 1519 a šířce 1862 m poskytuje A6 allroad quattro komfortní cestování pěti pasažérům. Za zadními výklopnými dveřmi, která mají elektrické otevírání a na přání i hydraulické ovládání, se ukrývá zavazadlový prostor objemu 565 litrů, z něhož lze v případě potřeby sklopením asymetricky dělených zadních sedadel vytvořit prostor pro náklad o rozměru až 1660 litrů.

Praktickým doplňkem zavazadlového prostoru jsou dvě upínací kolejnice, do kterých jsou uchyceny čtyři přestavitelná vázací oka pro upevnění převážených předmětů, na přání je dostupná řada dalších univerzálních upínacích prvků.

Bezpečí zaručeno

Karoserie se vyznačuje extrémní tuhostí a dokonalou ochranou posádky v případě havárie. Přední airbagy mají dvoustupňový účinek, při bočním nárazu jsou cestující chráněni bočními airbagy, sériově montovanými vpředu a na přání dodávanými i pro zadní sedadla, a hlavovými airbagy.

V konstrukci karosérie její tvůrci s výhodou využili kombinace odolných dílů z vysokopevnostní oceli s lehkými hliníkovými prvky, situovanými převážně v přední části vozu. Tato koncepce příznivě ovlivňuje rozložení hmotností na obě nápravy, které napomáhá k dosažení vynikajících jízdních vlastností.

Benzínový a dieselový motor

Základním zážehovým motorem je vidlicový šestiválec 3.2 V6 FSI s výkonem 188 kW, poskytující maximální točivý moment 330 N.m při otáčkách 3250 ot./min. Podstatně výkonnější osmiválec 4.2 V8 FSI dává výkon 257 kW a maximální točivý moment 440 N.m při otáčkách 3500 ot./min.

Turbodiesely zahrnují dvě verze - jedna s objemem 2,7 l a druhý je třílitr. S maximálním točivým momentem 450 N.m poskytovaným v rozmezí 1400 až 3250 ot./min nabízí nejmohutnější zátah větší z obou vznětových motorů s výkonem zvýšeným oproti Audi A6 Avant až 171 kW. Slabší z nich, verze 2.7 TDI svou stavbou motor vychází z konstrukce svého třílitrového sourozence 3.0 TDI. Jeho konstruktéři však použili klikový hřídel s menším zdvihem 83,1 mm, čímž se jeho pracovní objem snížil na 2698 ccm. Turbodiesel 2.7 TDI disponuje výkonem 132 kW a maximální točivý moment 380 N.m poskytuje už od 1400 ot./min.

Tradiční quattro

Všechny verze mají sériově stálý pohon všech kol quattro. Jeho ústředním prvkem je samosvorný mezinápravový diferenciál, který za normálních podmínek rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu rovnoměrně, tedy v poměru 50 : 50. Na povrchu s proměnnou adhezí dokáže diferenciál posílat více točivého momentu ke kolům s lepší trakcí - v extrémních situacích tak může směrovat k libovolné z obou náprav až 75 % výkonu.

Ceny nejsou lidové

Základní verze Audi A6 allroad quattro se vznětovým motorem 2.7 TDI o výkonu 132 kW a s automatickou převodovkou tiptronic se prodává za 1 511 200 Kč vč. DPH. Verze s motorem 3.0 TDI, výkonem 171 kW a automatickou převodovkou tiptronic přijde na 1 587 600 Kč. Nejvýkonnější model se zážehovým motorem 4.2 FSI o výkonu 257 kW je dodáván za 2 128 200 Kč a cena modelu s motorem 3.2 FSI a výkonem 188 kW začíná na 1 575 700 Kč. K dispozici je i varianta N1 s odpočtem DPH.