Citroën C5 2,2 HDi, který jsme testovali v okolí Paříže [celá zpráva], představuje vrchol nabídky modelové řady C5. Agregát přináší vysokou úroveň výkonu a zátahu zejména v nízkých otáčkách díky celé škále inovací, jakými jsou například paralelní sekvenční dvojité přeplňování či nový vstřikovací i spalovací systém. Motor také vyniká šetrností k životnímu prostředí (EURO IV a FAP) a nízkou spotřebou.

Vzhledem k tomu, že agregát patří na výkonovou špici je nabízen pouze se stupněm výbavy Exclusive jež zahrnuje mimo jiné také takové komfortní prvky jako jsou samonatáčecí bi-xenonové světlomety, dvojtónovou automatickou klimatizaci, zadní i přední parkovací asistent, elektricky nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce, čalounění Alcantara, Al disky kol či metalickou barvu.

Základní cena tohoto modelu ve verzi hatchback je 961 000 Kč a ve verzi break 1 001 000 Kč. Zároveň je na nový model poskytována akční sleva ve výši 150 000 Kč, jako na celou modelovou řadu C5.

Rychlejší převodovka

Model Citroën C4 1,6 HDi 110 k FAP BMP6 je s novou převodovkou nabízen jak ve verzi hatchback tak i coupé. Opět je tento model k dispozici jen ve vyšší úrovni výbavy SX Pack (hatchback) nebo VTR (coupé). Nová šestistupňová manuálně řízená převodovka se ovládá velmi jednoduše a její elektrohydraulické řízení umožňuje plynulé a pružné řazení jednotlivých převodových stupňů. Převodovka se přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče, který pro posílení pocitu z jízdy může zvolit také jízdní režim Sport. Navíc má uživatel k dispozici nově také systém pomoci pro rozjezd ve svahu. Úspora paliva při využití převodovky BMP6 činí 3 až 5 % proti manuální převodovce.

Základní cena C4 s převodovkou BMP6 ve verzi hatchback je 676 500 Kč a ve verzi coupé 623 500 Kč. I na tento model je poskytována akční sleva ve výši 110 000 Kč.