Za 1 499 000 Kč je dodávaná na náš trh jediná výbava, která ovšem zahrnuje snad vše, na co si dokážete pomyslet a proti konkurenci i mnoho navíc. V karoserii o rozměrech 4955 x 1845 x 1450 mm (je o 20 mm vyšší, 25 mm širší a o 38 mm kratší než předchůdce) se skrývá technika, kterou může závidět jakýkoli konkurent.

4 x elektronika

Honda se totiž rozhodla vybavit automobil vším, co dnešní trh s elektronickými systémy nabízí a přidat k tomu vlastní specialitu. Tou je pohon všech kol SH-WD. To není nic jiného, než naprostá absence diferenciálu na zadní nápravě, který nahrazuje elektronicky řízená dvojice spojek pracujících tak, jak je aktuálně zapotřebí. Je tedy možné mít na jednom kole až 100 % točivého momentu přenášeného na zadní nápravu a na druhém nic.

Výpočetní středisko (jinak se řídicí jednotka nazvat nedá) ve spolupráci s prokluzovým systémem propočítává, které kolo má mít kolik výkonu. Především zatáčkách je SH-WD cítit. Přenesený výkon na vnější zadní kolo totiž neomezuje dynamiku a přitom vytváří potřebný moment pro natočení vozu ve správném směru do zatáčky.

Výhoda SH-WD je proti standardnímu pohonu všech kol se stabilizačním programem ESP v tom, že ESP kola přibržďuje a tedy hatí přenášený výkon. SH-WD jej proti tomu využívá celý a v ideálním poměru, takže průjezd zatáčkou je mnohem rychlejší. Přínos v oblasti stability a bezpečnosti snad ani není třeba zdůrazňovat.

Schéma klasického pohonu 4x4 (vlevo) a SH-WD při průjezdu zatáčkou

*kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Bezpečnost hlídaná čidly

Honda Legend je skutečně bezpečný vůz. Firma očekává v nárazových testech dosažení plného počtu hvězdiček za ochranu posádky. Ale ani děti a chodci se nemusí bát.

Základem bezpečnostního systému je radar. Ten je umístěn za předním logem. Neustále scanuje prostor před vozem a podle toho dává příkazy různým systémům. Pokud je spuštěn aktivní tempomat, při zjištění překážky (např. pomaleji jedoucího vozu v pruhu) nejdříve dá znamení, že překážka je na cestě, následně pak začne sám brzdit. Když automobil odbočí, tempomat sám zase akceleruje na zvolenou hodnotu.

Jenže radar hlídá cestu i při vypnutém tempomatu. Zjistí-li překážku na silnici, nejdříve dá vizuální a akustický signál o překážce. Pokud řidič nereaguje, zacuká mu pásem. Při nevyhnutelnosti nehody přitáhnou pásy cestující ještě před srážkou do sedadel, když zároveň začnou silně brzdit brzdy. Honda je také druhý automobil na trhu, který disponuje vyskakovací pyrotechnickou přední kapotou pro snížení následků srážky s chodcem.

Komfort, luxus a výbava

Ve výbavě automobilu nechybí vlastně nic. Najdete tu dvouzónovou klimatizaci reagující na sluneční záření (jednoduše to asi udělat nešlo, takže je řízená jednotkou GPS), kožená ohromná sedadla, navigaci, superluxusní audiosystém BOSE se speciální funkcí pohlcování zvuku vysíláním stejné frekvence o opačné periodě... V doplňkové výbavě si můžete koupit tak maximálně tažné zařízení či box na střechu. Pokud bychom dopočítali všechny prvky, které má Legend pro konkurenci, tak by vyšlo, že žádný z nich by se nepřiblížil ceně hondy ani na dostřel.

Motor je klasika

Technická data Hondy Legend
Objem motoru (ccm) 3471
Výkon (kW při ot./min) 217/6200
Točivý moment (N.m při ot./min) 351/5000
Maximální rychlost (km/h) 250
Zrychlení 0-100 km/h (s) 7,3
Spotřeba (l) 17,0/8,9/11,9

Šestiválec pod přední kapotou je klasika a´la Honda. Jeho 3,5 l ovládá dvojice vaček - v každé řadě jedna, ale s variabilním časováním ventilů VTEC. Výkon 217 kW je k dosažení v 6200 ot./min a točivý moment 351 N.m v 5000 ot./min. Maximální rychlost je 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,3 s.