Základem Centauru je trubkový rám nesoucí všechny elektronické a mechanické prvky. Není zde potřeba šlapat, takže řidič má pouze dvě pevné šlapky a malé plochy mezi zadními koly.

O pohon se stará stejně jako u dvoukolky vzadu umístěná malá plošinka, ve které jsou schované veškeré elektronické díly. Především je to gyroskop, který hodnotí pozici a rychlost stroje, vypomáhá mu speciální senzor náklonu s elektrohydraulickým systémem. Ty dávají všechny informace procesoru vyhodnocující plán jízdy řidiče a podle nich se řídí a pohání obě kola nezávisle.

Pokud tedy chce řidič zrychlit, nakloní se dopředu. Brzdění potřebuje pohyb opačný. Na zatočení je několik možností. Řídítka mají mechanickou vazbu na přední kola, která se tak dokáží natočit. Jenže ne v dostatečném úhlu. Proto je mnohem lepší přesunout váhu na stranu, aby pomohla k natočení i zadní kola. Ta se začnou točit rozdílnými otáčkami a vozítko rychle zahne.

Pokud je však potřeba se obrátit na pětníku, není to nejmenší problém. Gyroskop totiž vyrovnává i náklon vozítka na zadní. Pokud se tedy o tento kousek řidič pokusí, nespadne hned na záda,. ale elektronika ho podrží. Když zatočí řídítky, stroj pozná úmysl a na zadních kolech se na malém prostoru obrátí. Pokud chcete vidět Segway Centaur v pohybu, podívejte se na video firmy Segway.

Centaur zatím ve výrobě není. Jeho prototyp však funguje bezvadně a společnost již plánuje jeho výrobu. Zatím však oficiální termín sdělen nebyl.