Legendu ještě částečně bude udržovat model Beetle, který se vyrábí od roku 1998 a je stařičkým broukem inspirován.

Brouků automobilka za 64 let vyrobila pěkné hejno - více než 21 miliónů. Mexická továrna v Pueblu dosud produkovala téměř 50 kusů denně. Tento vůz se vzduchem chlazeným motorem a nezaměnitelnou oblou karoserií se v Evropě přestal vyrábět v roce 1978, jelikož už o něj nebyl takový zájem jako v šedesátých letech, kdy se prosadil i za oceánem - v Americe se prodaly 4 milióny kusů.

VW Brouk se stal legendou a předmětem zájmu sběratelů ve všech částech světa. Fankluby brouků existují od Starého kontinentu po Latinskou Ameriku a jen v Německu jich existuje 850.

Brouk, jehož vzhled se za desetiletí výroby prakticky nezměnil (zvětšilo se pouze přední a zadní okno), byl roku 1934 koncipován Ferdinandem Porschem jako "lidový vůz" za rozumnou cenu (odtud název Volkswagen, který se pak přenesl na automobilku, která jej vyráběla). Nacistický režim sice nejprve koncepci využil k výrobě vojenských terénních aut včetně plovoucího "kübelwagenu", po válce se však produkce rozjela pro trh.

V 70. letech ale nastal postupný, ale definitivní úpadek obliby vozu, nahrazovaného ve výrově postupně modely passat a golf.

Původní brouk neopustí scénu bez poslední pocty: mexický závod vyrobí v létě zvláštní omezenou sérii v barvách světle modré a krémově bílé, které vůz proslavily v 50. letech