Následoval Mercedes třídy S s prodejem 106 aut proti 173 vozům v roce 2001 a trojici uzavírá Audi A8 se 45 auty, což znamená pokles prodeje o 16 aut. Třídu loni obohatil VW Phaeton, který si koupilo pět Čechů.

Ani jednoho kupce si u oficiálního dovozce nenašly značky Rolls-Royce a Bentley. V roce 2001 si Bentley koupil jeden zájemce.

Výrazně se nezměnil ani prodej drahých sportovních vozů. Porsche prodala 20 vozů legendárního modelu 911 proti předloňským 17 automobilům, Ferrari klesl prodej o tři vozy na 14 automobilů a nové Maserati si koupilo osm zájemců. Jaguar prodal tři vozy sportovní řady XK proti pěti v roce 2001, model XJ si koupili tři zájemci, tedy o jednoho méně než předloni.

Prodej nejdražších vozů je podle tajemníka Svazu dovozců automobilů Pavla Tunkla mnohdy limitován počtem aut, které automobilka v daném roce uvolní pro český trh. To je například případ italské značky Ferrari, kde podle manažerky marketingu dovozce HP-Exclusiv Radky Hutárkové poptávka převyšovala nabídku zhruba o 30 procent. Největší zájem byl přitom o osmiválcové F360 Modena za 4,4 milionu Kč a 12válec F575 Maranello za 6, milionu korun. Situace se zřejmě nezmění ani letos, kdy dovozce očekává příděl kolem 14 Ferrari a 12 Maserati.

S omezeným přídělem vozů se potýkal i dovozce Audi. Důvodem byl podle mluvčího Import VW Group Jana Klímy náběh nového modelu. "Proto nebyli uspokojeni všichni zájemci. Očekáváme že se situace postupně stabilizuje a dodací lhůta bude dosahovat maximálně tří měsíců, jak je to obvyklé u vozů této kategorie," uvedl.

Luxusní vozy se podílí na celkovém prodeji nových aut zhruba 0,2 procenta. Třída sportovních aut, kam však vedle exkluzivních modelů patří i levnější vozy, se na celkovém trhu podílí 0,4 procenta. Celkem se loni v ČR prodalo 147.754 nových osobních aut.