Hlavní obsah

Opel Antara: vzpomeňme na Fronteru

Novinky,

Německá automobilka Opel představila před rokem koncept Antara, o kterém mnozí mluvili jako o nástupci Frontery. Skutečně tomu tak je, ale ne úplně. Vzhled sportovního kupé na vysokém podvozku "nepřežil" do sériové podoby a nyní přichází Opel s fotografiemi skutečného, velmi klasicky střiženého SUV.

Článek

V Paříži se na začátku října představí Opel Antara na živo, zatím se musíme spokojit jen s fotografiemi a základními informacemi, které však jsou přesnější, než ty, které se objevily v květnu tohoto roku [celá zpráva].

Pětidveřové SUV je sesterským modelem Chevroletu Captiva. [celá zpráva] Na karoserii je to vidět. Přední část sice dostala zcela nové světlomety a masku, ale z boku podobnost nezapře. Především zadní sloupky jsou zcela stejné a linie oken už nenechá nikoho na pochybách.

Podvozek automobilu je typické SUV. Přední náprava McPherson a zadní čtyřprvkové zavěšení zajišťují dobré jízdní vlastnosti na silnici, ale ani v lehkém terénu by se neměl ztratit. Když totiž proklouzne přední náprava standardně poháněná, přenese se výkon až z padesáti procent na zadní přes elektronicky řízený diferenciál. Větší terén ale nedokáže zvládnout, protože chybí jakákoli další redukce či uzávěrka. Nabídka sériové výbavy však zahrnuje ABS i ESP.

Zatím čtyři motory

Pod přední kapotou bude nasazeno několik agregátů. Zcela jistě nejoblíbenější bude vznětový čtyřválec o objemu 2,0 l s výkonem 110 kW. K němu zanedlouho přijde jeho slabší varianta s 93 kW.

Ze zážehových jednotek bude na výběr čtyřválec 2,4 l se 103 kW a 220 N.m. Nejvýkonnější motor je pak vidlicový šestiválec o objemu 2,8 l. Ten nabídne 167 kW v celkem vysokých otáčkách 6600 ot./min.

Veliký a prostorný

Rozměry Opelu Antara jsou 4575 x 1850 x 1704 mm, rozvor náprav má 2707 mm. Do výšky se započítává i světlá výška 200 mm. I díky ní se může vůz brodit až do hloubky 450 mm. Pohotovostní hmotnost vozu však ukazuje, že tohle není žádný drobeček - základní činí 1805 mm.

V základním uspořádání interiéru se dovnitř vejde pět cestujících a jen 370 l nákladu. Zavazadelník však dostane již známý a velmi oblíbený systém FlexOrganizer, tedy sada sítí a plastových příček, které rozdělí prostor na menší. Pokud se zadní opěradla sklopí, lze zvětšit prostor pro zavazadla na 865 l do úrovně výšky opěradel předních sedaček, nebo 1420 l při naložení ke stropu.

Objednávky klidně už dnes

Cena vozu bude začínat na 28 650 euro. Objednávat se mohou údajně již dnes, ale na první vozy si budeme muset počkat nejdříve do listopadu. Nemusíme se ani obávat, že by o tento vůz byla Česká republika ochuzená déle, než v západní Evropě.

Anketa

Koupili byste si nový Opel Antara?
Ano
71,3 %
Ne
28,7 %
Celkem hlasovalo 1075 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Chevrolet v Evropě uvede Captivu

Loni v Paříži uvedená studie sportovně užitkového vozidla Chevrolet S3X bude na evropském trhu představena v létě 2006 pod jménem Captiva. Pod kapotou nového...

Koncept roku: Opel Antara GTC

Studie Opel Antara GTC (Gran Turismo Crossover) vybojovala prestižní titul "Koncept roku" (Concept of the Year") uznávaného motoristického magazínu Autocar....

Výběr článků

Načítám