Nové BMW R1200 R změnilo vzhled celkem dost, i když na naháči není moc co měnit. Tak například přední blatník v původní verzi ošklivě vysoký nyní klasicky obepíná přední kolo. Odkrývá tak pěkný pohled na odpružení Telelever a vnitřnosti motocyklu.

Jinak je ale motocykl klasika - vzadu jednostranná kyvná "vidlice" s kardanem je dost těžká, ale k BMW prostě patří. Stejně tak si nemůžeme představit motorku BMW s bez boxeru. Dvouválcový agregát dostal několik nových technických inovací, které snížily jeho hmotnost. Maximální výkon je nyní 80 kW (dříve 62,5 kW), točivý moment se zvedl z 98 na 115 N.m. Převodovka je převzatá z modelu RT. Se všema náplněmi váží nové "erko 223 kg, suchá hmotnost spadla na velmi slušných 198 kg.

BMW zavádí pro motocykl jako první ve třídě naháčů systém ABS integrovaný se systémem ASC pro kontrolu prokluzu. Navíc ještě můžeme připočítat příplatkové elektronicky nastavitelné odpružení ESA, které dostává R1200R na vrchol v bezpečnosti jízdy v kategorii.