Především je třeba říct, že nové Picasso je větší ve všech směrech. Jeho architektura a rozměry ( 4,59 m délka, 1,83 m šířka a 1,66 m výška) vytváří hodně prostorný interiér, kam se vejde až sedm cestujících. Prostor by podle výrobce měl být nejlepší ve třídě - alespoň na dvou předních řadách sedadel.

Zcela vpředu zaujme především ohromné okno. To pokračuje ještě daleko za vnitřní zpětné zrcátko. Jeho výhoda je jasná - prosvětlení interiéru, vynikající výhled a kontakt s okolím. Na druhou stranu se nechme překvapit, jak se poprali inženýři se slunečním zářením. Čelní okno navíc může být doplněno velkou panoramatickou prosklenou střechou.

Netradiční přístrojovka

Dále pohled padne na přístrojovou desku. Ta lehce připomíná model C4, ale spíš jen centrálním umístěním přístrojů a volantem s pevným středem, než čímkoli jiným. Jenže druhý pohled zarazí - kde je řadicí  páka? Podlaha je zcela rovná a nikde jí nenarušuje žádný středový tunel. Dokonce ani na přístrojovce páka není.

Citroën totiž nahradil klasickou převodovku manuální šestistupňovou převodovkou s robotizovaným řazením. Ta má samozřejmě možnost ručního řazení pákami pod volantem. Odstraněna také byla ruční brzda a byla nahrazena elektronickou. Všude po interiéru pak najdeme plno odkládacích schránek, přičemž ta střední na přístrojovce je vybavena chlazením a pojme i jednu 1,5litrovou láhev a dvě půllitrové.

Pohodlí a prostor

Klimatizace je další ze zajímavostí vozu. V nabídce je totiž čtyřzónová verze, která má ovládání u řidiče po levé ruce, ale i zadní sedadla mají plně ovládané výdechy a teplotou i intenzitou proudění vzduchu. Za příplatek bude v nabídce i klimatizace pro třetí řadu a dokonce i zavazadelník. K pohodě má přispět i vrstvené sklo, které propustí méně hluku.

Prostor pro cestující má být příkladný. Stejně jako v současném modelu je ve druhé řadě trojice cestujících svá samostatná sedadla s uchycením dětských sedaček ISOFIX. Pokud se sklopí třetí řada sedadel do podlahy, má zavazadelník velikost 576 litrů. Po sklopení i druhé řady se zvětší na 1951 l. Firma bohužel neprozradila velikost zavazadelníku u sedmimístné verze.

Technika jen stručně

O technice se toho ví jen málo. O převodovce jsme již hovořili. Ta je spojena s dvoulitrovým benzinovým motorem o výkonu 105 kW, v nabídce budou i dva vznětové agregáty - 1.6 HDi/80 kW, 2.0 HDi/101 kW. Podvozek může nabídnout i zadní pneumatické odpružení. Díky tomu se bude moci při nakládání vozu měnit světlá výška vozu tlačítkem v zavazadelníku. Tento systém už ale známe i třeba z Citroënu C5 Break.