Audi S3, jak se novinka jmenuje, vychází z tradičního třídveřového hatchbacku, který má pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním. Ten známe třeba z Golfu GTI, ale výsledných 147 kW je opravdu málo na souboj s BMW 130i. Technici tak museli sáhnout hluboko do své studny umu a vědomostí, aby vyždímali z motoru o litr menším stejný výkon.

Blok motoru byl vyztužen, písty i čepy jsou nové, vstřikovače a ventily má nainstalovány větší, vačky jsou ostřejší a s větším zdvihem... V neposlední řadě musíme vzpomenout instalaci většího turbodmychadla s upravenou turbínovou mříží a zvýšeným plnícím tlakem na 1,2 baru. Výsledkem je výkon 195 kW při 6000 ot./min. Už ve 2500 ot./min pak je k dispozici 350 N.m, které jsou k dispozici až do 5000 ot./min. Kombinovaná spotřeba přímovstřikového motoru se pohybuje v kombinovaném provozu podle tabulek na hranici 9,1 l na 100 km.

Jednu zásadní výhodu však S3 má. Přes šestistupňovou ručně řazenou převodovku je totiž výkon přenášen přes spojku Haldex na všechna kola, což konkurent z Bavorska nemá. Z nuly na stokilometrovou rychlost vystřelí motor automobil za 5,7 s. Maximální rychlost je podle tradic automobilky elektronicky omezená na 250 km/h.

Prodej tohoto vozu se v Německu nastartuje posledního srpna, dovoz do Česka zatím ještě nebyl potvrzen, ale zcela určitě o vůz nepřijdeme. V Německu se za Audi S3 požaduje 31 150 euro, tedy asi milión korun.