Výsledky byly mnohem hroší než původní odhady analytiků. Ti očekávali snížení provozního zisku pouze na 172,88 miliardy jenů. Čistý zisk naopak stoupl o 4,2 procenta na 110,15 miliardy jenů. Důvodem byla loňská mimořádná ztráta spojená se změnou účtování fixního majetku a změnami v penzijním systému zaměstnanců.

Tržby společnosti mírně stouply o 3,1 procenta na 2,21 bilionu jenů. Prodej aut se však snížil o šest procent na 826 000 vozů. V Nissanu vlastní podíl 44 procent francouzská automobilka Renault.

Nissan dodal, že zisk ani tržby až do konce poloviny fiskálního roku neoživí. Nissan má podle plánu uvést v prvním pololetí na trh pouze jeden nový model. Později však má na trh přijít až osm nových modelů. Nissan zopakoval, že za celý letošní rok čeká růst čistého i provozního zisku o 0,9 procenta.

V dohledu fůze s GM

Nissan společně s Renaultem začal vyjednávat s gigantickým koncernem General Motors o případné spolupráci. Podle představitelů se zatím jedná o předběžné rozhovory, ale vše nasvědčuje tomu, že dohoda je možná na obou stranách. Zvláště šéf společnosti Renault-Nissan Carlos Ghosn se snaží dokázat, že jeho plány jsou opravdu reálné a již několikrát měl prohlášení, která zahýbala motoristickým světem. Kupříkladu před novináři veřejně oznámil, že i přes spekulace se nehodlá stát prezidentem GM a chce pokračovat v rozvoji své současné firmy, nebo oznámil již nyní plán uzavřít některé továrny GM v USA a nahradit tam výrobu modely Nissan či Renault.