Cupra bude opět děsivě silná. Aby také ne, má na co navazovat. Předchozí generace byla sice dost "těžká briketa", ale jela naprosto úžasně a motor s velkým výkonem měl jedinečný zvuk i zátah. Aby nová generace nezaostala, musel přidat ještě něco víc. Sportovní paket ke klasickému 2.0 FSI je extrémně tvrdý a Cupra půjde ještě o kousek dál. Posíleny budou nejen tlumiče a pružiny, ale i stabilizátory a nastavení geometrie se musí přizpůsobit sníženému podvozku.

TFSI a 240 koní

Mezi koly se však bohužel neobjeví samosvorný diferenciál, který by jistě byl opravdu hodnotným pomocníkem pro přenos výkonu na vozovku. Ale i tak se můžou zákazníci těšit na čtyřválec 2.0 TFSI s výkonem 177 kW při 5700 až 6300 ot./min. Točivý moment 300 N.m je k dispozici v rozmezí 2200 až 5500 ot./min. Výborné je, že motor nemá striktně předepsáno používání benzínu s OČ 98, ale v případě nutnosti lze natankovat i pětadevadesátku. Samozřejmě, že se pak musí počítat s horšími vlastnostmi agregátu.

Rychlý jako blesk

Přes šestistupňovou manuální převodovku se slušně sevřenými stupni (I - 3.357, II - 2.087, III - 1.468, IV - 1.088, V - 1.108, VI - 0.911; stálý převod 4.235/3.272) se výkon přenáší pouze na přední kola, kde jej krotí kotoučové brzdy o průměru 345 mm, nebo na zem přenáší pneumatiky o rozměrech 225/40 R18. Maximální rychlost vozu je 244 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h Cupra "vydýchá" za 6,8 s. Dynamické zrychlení z 80 na 120 km/h zvládne vůz při pětce za 6,4 s. Kilometr s pevným startem zvládne vůz za 26,4 s. Průměrná spotřeba by měla být pod hranicí devíti litrů.

Jasně nejlepší

Je tedy jasné, že Cupra dost silně překoná León FR [celá zpráva], a také svého předchůdce. Cena zatím není známá, stejně jako doba příchodu na český trh.