Srdcem limuzíny je hliníkový vidlicový desetiválec s přímým vstřikem benzinu FSI, odvozený z motoru pohánějícího supersportovní Lamborghini Gallardo. Agregát podává z objemu 5204 ccm výkon 331 kW při 7000 ot./min točivý moment s velmi plochým průběhem vrcholí na 3500 ot./min hodnotou 540 N.m a dosahuje 90 % maxima již při 2300 ot./min.

Svých vynikajících parametrů motor dociluje díky technologii přímého vstřiku benzinu do válců FSI s homogenním spalováním, důkladně prověřené v závodních Audi R8. Není proto divu, že velké limuzíně S8 uděluje motor dynamické vlastnosti odpovídající slušnému sporťáku - na rychlost 100 km/h sprintuje za pouhých 5,1 vteřiny a jaksi mimochodem pokračuje až na 250 km/h, kde jeho dravost zbrzdí elektronický omezovač.

Zesílená převodovka

Mohutný výkon motoru přenáší sériově dodávaná šestistupňová automatická převodovka tiptronic s dynamickým programem řazení DSP. Její řídicí jednotka podporuje dynamičtější řazení a celkový převod je nižší než u "civilnějšího" modelu A8. To umožňuje sportovnější způsob jízdy, který může být dále zvýrazněn přepnutím do sportovního režimu. Pro řazení rychlostních stupňů lze kromě obvyklého voliče tiptronicu využít i snadno dostupné páčky pod volantem, které se natáčejí spolu s volantem.

Tradiční quattro

Audi S8 samozřejmě využívá osvědčený pohon všech čtyř kol quattro. Jeho podstatným prvkem je samosvorný mezinápravový diferenciál Torsen, který ryze mechanicky rozděluje výkon motoru mezi přední a zadní nápravu v poměru 60 : 40.

Audi S8 je vybaveno sedmipaprskovými dvacetipalcovými litými koly designu "S" s nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 265/35 R 20. Otvory mezi paprsky kol umožňují pohled na mohutně dimenzované keramické 18" kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vpředu vybavené třmeny s dvojitými pístky, vzadu s elektromechanickou parkovací brzdou.

Požitek ze sportovní jízdy v luxusním interiéru Audi S8 si můžete zajistit za cenu 2 995 000 Kč včetně DPH.