Pokud srovnáme současný a nový model CL, najdeme změny už ve velikosti. S rozměry 5065 x 1871 x 1418 mm je o 75 mm delší, 14 mm širší a 20 mm vyšší. Profituje z toho vnitřní prostor - například zavazadlový prostor o objemu 490 l narostl proti současné generaci o 40 l. Nárůst rozměrů ocení především cestující, kteří mají ve všech směrech víc místa.

Luxus, luxus, luxus

Nabídka výbavy pro nové CL je opravdu rozsáhlá. V interiéru převzatém z eska najdeme jen to nejluxusnější zboží z nabídky M-B. Všude vládne kůže (dokonce i na obšití koberečků), dřevo a kvalitní plasty a kov. Kdo chce, může mít strop vyložený třeba exkluzivní alcantarou, každý si ovšem bude moci už v základu vychutnat odvětrávané sedačky s dofukovatelnými bederními opěrkami. Samozřejmostí jsou takové maličkosti, jako je exkluzivní sound systém, 3D DVD navigace, bluetooth a další.

Techničtí pomocníci

Automobil při své velké váze nutně potřebuje veškeré pomocníky, které jej udrží na silnici. ABS, ESP či kontrola trakce jsou tedy samozřejmostí. jenže jsou tu další novinky, jako například aktivní tempomat. Ten udržuje bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozu a sám přibrzďuje automobil. Jeho radar je však zapnutý i při neaktivním tempomatu, protože spolupracuje i se systémem Pre-Safe. Jeho funkcí je předcházení dopravním nehodám a snižovat rizika zranění. Pokud se v zorném poli radaru objeví rychle se přibližující překážka, vozidlo dá signálem výstrahu řidiči. Pokud nezareaguje, sám začne brzdit. Když je srážka nevyhnutelná, systém naplno sepne brzdy, srovná sedadla cestujících do optimální polohy, dotáhne bezpečnostní pásy a zavře okna.

Nově se však na brzdovém systému objeví poloautomatické brzdy. Mají nahradit současné elektronické, které vykazovaly velkou poruchovost. Ty budou hlídat řidiče po celou dobu jízdy a samy si přibrzdí, když bude potřeba. Pokud tedy pojede vůz po kočičích hlavách, brzdy budou tlumit vášně řidiče tak, aby zůstaly kola neustále v ideálním kontaktu s vozovkou.

Monstra pod kapotou

Zatím Mercedes představil dvě pohonné jednotky, mezi kterými si bude moci zákazník vybrat. Základem je vidlicový osmiválec o objemu 5,5 l s výkonem 285 kW a točivým momentem 530 N.m při 2800 až 4800 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 5,4 s. Druhý agregát taky není žádný "drobek". Vidlicový dvanáctiválec o stejném objemu však vykazuje výkon 380 kW a točivý moment 830 N.m při 1900 až 3500 ot./min.

Tento model dokáže sprintovat na stovku za 4,6 s. Maximální rychlost je u obou vozů samozřejmě elektronicky omezena na 250 km/h. Obří točivý moment dvanáctiválce umožnil technikům instalovat klasický pětistupňový automat, zatímco osmiválec spolupracuje s nejmodernější sedmistupňovým automatem 7G-Tronic.