Přesně 4,5 m dlouhé SUV půjde po stopách svého předchůdce, lépe řečeno stále současníka. Jeho hlavní zbraní by měla být jízda po silnici, ale ani v terénu by se vůz neměl ztratit. Naopak. Zde by měl plno svých konkurentů pořádně potrápit, a to díky svému pohonu všech kol se systémem Terratin Response, který známe jak z Discovery, nebo Range Roveru.

Ale nepředbíhejme. Vůz dostal velmi zajímavý design - čelní maska je vyboulená vpřed, ale aspoň se zase nejedná o opisování designu od ostatních řad. Freelander má prostě svůj vzhled a nehodlá opisovat. Snad jen linie oken a střechy vypadá jako u Range Roveru.

Podvozek je kvalitní

Zavěšení kol nečekejte nějak zvlášť terénní - tohle není žádný defernder. Freelander má nezávislé zavěšení všech kol a jak tomu bývá u Land Roveru, každé z nich je stále poháněno. Jak jsme již předeslali, trakci a rozdělení výkonu přes spojku Haldex hlídá spolehlivá elektronika. Ta má několik režimů v nichž pracuje, takže se světlou výškou 220 mm nemusí bát budoucí majitelé ani výjezdu do terénu. Navíc lze spočítat se systémem RSC, bránícím převrácení vozidla za jakýchkoli podmínek.

Benzín i nafta

Zatím se jako pohonné jednotky uvažují dvě - známý turbodiesel 2,2 l s výkonem 118 kW a točivým momentem 400 N.m při 2000 ot./min a zcela nový šestiválec 3,2 l. Ten ze sebe dokáže vyždímat 171 kW při 6300 ot./min a točivý moment 317 N.m při 3200 ot./min. Jeho kombinovaná spotřeba 11,2 l na 100 km je na daný objem velmi slušná hodnota. Šestiválec má spolupracovat pouze s automatickou šestistupňovou převodovkou, turbodiesel má na výběr i šestistupňový manuál.

Zatím pouze pětidvéřová karoserie bude disponovat veškerým komfortem, jaký si lze vymyslet i u osobního vozu. DVD navigace, klimatizace v základu, parkovací asistent, bi-xenonové světlomety, digitální rádio či panoramatickou prosklenou střechu.