Hlavní obsah

BMW M6 Cabrio: Proti větru

Novinky,

Česká republika není zrovna zemně zaslíbená pro kabriolety, ale tuhle lahůdku prostě nemůžeme přehlédnout. BMW připravilo šestkovou řadu s nejsilnějším motorem o výkonu 507 koní i pro karoserii bez střechy. BMW M6 Cabrio je opravdu slušným sportovním náčiním na obyčejné silnice.

Článek

Karoserie o celých 5 cm delší než u BMW 650 Ci Cabrio (díky novým nárazníkům), ohromná kola a především zvuk motoru, který si v kabrioletu může cestující vychutnat mnohem víc, to je lákavá nabídka. Jenže tohle všechno může každý vychutnat za menší peníze, když si nechá vůz upravit u tuningové firmy. Jenže ta mu nenabídne to, co je pod kapotou. Tam je to pravé ďábelské koření pro bavoráka.

Pod přední kapotou se totiž skrývá vidlicový desetiválec o objemu 4999 ccm s výkonem 507 koní (373 kW). Agregát je již několik let ceněn pro jeho sportovní vlastnosti. Těch se dosáhlo speciální technikou převzatou ze závodních automobilů. Především je to ultralehká konstrukce motoru. Písty jsou speciálně stavěny na vysoké zatížení, které musí snést otáčky až 8750 ot./min a vysoké teploty a tlaky. Speciální kovaná kliková hřídel přenáší točivý moment na převodovku SMG. Všech sedm stupňů vyniká extrémně rychlým řazením, které může být zapojeno navíc ve sportovním módu. Zde se automaticky snaží agregát při optimálních otáčkách a výkonu co nejrychleji "nasypat" převody a co nejvíc zrychlit. Velkou práci však v tomto sprintu musí odvést i motor, který je rázy extrémně zatěžován a variabilní časování ventilů Double Vanos musí rychle reagovat na podmínky otáček a zatížení v závislosti na poměru převodů.

I když je kabriolet těžší o 150 kg než kupé, stále má extrémní jízdní výkony. Z 0 na 100 km/h zvládne vůz sprintovat za 4,8 s a maximální rychlost je opět omezena na 250 km/h. Ovšem velmi zajímavé jsou i další hodnoty - například jeden kilometr zvládne vůz s pevným startem za 22,9 s, či z osmdesátky na 120 km/h zrychlí za 4,7 s při zařazené čtyřce. Spotřeba sice proti kupé narostla v kombinovaném provozu o 0,4 l na 15,2 l na 100 km, ale v této cenové hladině se na takové podružné věci nehledí.

Reklama

Související témata:

Související články

Světovým automobilem roku 2006 je BMW 3

V New Yorku se v rámci automobilové výstavy pořádalo i vyhlášení vítězů v anketě Světového vozu roku 2006 (World Car of the Year 2006). Z 27 konkurentů nakonec...

G-Power G6 Coupé 5.0 S: Bavorský sprinter

BMW zatím nenabízí žádný supersport. Nejsilnějšími modely jsou dnes M5 a M6. To je ovšem pro některé fanoušky značky dost málo. Pro ně připravila tuningová...

BMW X5 M možná ano, M1 asi nikoliv

Vývoj ve vyjádřeních představitelů automobilky BMW ohledně výroby nových modelů s přívlastkem M je překotný. Nejdříve řekl v březnu Helmut Panke, člen...

Výběr článků

Načítám