"Hanácký okruh si získal prestiž, takže k nám jezdí veteráni z celé republiky. Letos se do soutěže přihlásilo 50 aut a 20 motocyklů vyrobených převážně v letech 1925 až 1940," řekl Právu ředitel závodu Stanislav Grolich ze Středomoravského klubu automobilistů a motocyklistů v Olomouci.

Největší zastoupení měly podobně jako při minulých ročnících čeští výrobci vozidel Aero, Škoda, Jawa, ČZ, Z, či Tatra. Spatřit tu bylo možno například i vůz Tatra 11 z roku 1923, či dvouválcový motocykl Indian o obsahu 1200 ccm z roku 1945. K vidění však nebyly před olomouckým orlojem jen historické stroje. Kolem svých vozidel se totiž producírovali pánové i dámy v šatech již zapomenutých střihů z doby první republiky.

V soutěži elegance, v níž na náměstí rozhodovali diváci, zvítězil mezi motocykly čtyřtaktní stroj Triumph 500 a mezi auty příchozí nejvíce zaujala skutečná rarita - motorový kočár Lutzmann s motorem Benz z roku 1888. "Ještě za druhé světové války jej používala Rudá armáda, která jej zanechala se zlomeným kolem ve stodole v Jaroměři. Tam chátral do roku 1983," řekl Právu jeden z pořadatelů akce. Miloslav Hradil